آینه جم :  مسئول اداره پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر گفت: هدف‌گذاری امسال تولید ۴ هزار تن پرورش ماهی قزل‌آلا و سی‌باس در قفس در آب‌های خلیج فارس و حوضچه سد رئیسعلی دلواری استان بوشهر است.

تولید 4000 تن ماهی پرورشی در استان بوشهر هدف‌گذاری امسال است + تصاویر

به گزارش آینه جم ؛ حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، پرورش ماهی در قفس را یکی از برنامه‌های مهم شیلات استان بوشهر دانست و اظهار داشت: تاکنون 12 قفس برای پرورش ماهی در خلیج فارس طراحی شده که 9 قفس آن  وارد دریای خلیج فارس شده است.

وی، ظرفیت تولید این مراکز پرورش ماهی را 2 هزار تن دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس تاکنون 35 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مسئول اداره پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر با بیان اینکه امسال دو مجموعه 500 تنی پرورش ماهی در قفس وارد دریا می‌شود خاطر نشان کرد: در اجرای پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس دو مجموعه قفس به ظرفیت 500 تن امسال راه‌اندازی می‌شود که در اجرای این پروژه افزون بر 15 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

رضایی تولید پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سال قبل یک‌هزار و 807 تن ماهی سی‌‌باس در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس تولید شد.

وی هدف گذاری امسال در تولید ماهی در قفس را  4 هزار تن ماهی در استان بوشهر دانست و افزود: علاوه بر تولید ماهی در خلیج فارس از ظرفیت حوضچه سد رئیسعلی دلواری در پرورش ماهی در قفس استفاده می‌شود که سال قبل 150 تن ماهی قزل‌آلا تولید و به بازار صادراتی ارسال شد.

مسئول اداره پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه 12 قفس امسال در دریا و 18 قفس در سد رئیسعلی دلواری برای پرورش ماهی در نظر گرفته شده است افزود: در این راستا 11 میلیون قطعه بچه ماهی سی‌باس در استان بوشهر تولید می‌شود که 4 میلیون قطعه آن در قفس‌های دریا و 2 میلیون قطعه بچه ماهی قز‌ل‌آلا هم در حوضچه سد رئیسعلی دلواری دشتستان ذخیره سازی می‌‌شود.

[کد خبر:AJ28273]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب