آینه جم: خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه ناصر کرمی از آموزش و پرورش بوشهر رفت. حکم کارگزینی وی به عنوان مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی بوشهر صادر و از مدیرکلی آموزش و پرورش استان کنار گذاشته شد. قرار است این هفته سرپرست این اداره کل تعیین شود.
  • هفته گذشته با انتشار خبر اتمام مدیریت کرمی در آموزش و پرورش استان، در فضای مجازی از سوی فرد نزدیک به استانداری خبری منتشر شد که حاکی از تمایل استان برای گزینه غیر بومی در مدیریت آموزش و پرورش استان است.  بنا به اظهارات نامبرده، استاندار در جلسه ای گفته در صورت عزل مدیرکل آموزش و پرورش، از تمایل خود به گزینه غیر بومی برای آموزش و پرورش خبر داده است. اگرچه صحت ادعای فرد مذکور توسط استانداری تایید نشده، اما نسبت وی با یکی از مشاورین استاندار گمانه زنی ها درباره احتمال تمایل استانداری برای  گزینه غیربومی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را تقویت کرده است. همچنین پیش از این گفته شده بود که در اقدامی بی سابقه در استان ها، استاندار گیلان در دیدار با یکی معاونین وزارت آموزش و پرورش خواستار ابقای کرمی در مدیریت آموزش و پرورش استان بوشهر شده بود. تاکنون سالاری، استاندار گیلان به این خبر واکنش نشان نداده است.
  • احتمال کاهش ساعت کار ادارات بوشهر وجود دارد. گویا در راستای کاهش مصرف برق، قرار است از ابتدای خرداد تا شهریورماه زمان کار ادارات در ساعت 13:30 خاتمه یافته و پنجشنبه ها نیز همچنان تعطیل بماند. اکنون ساعت پایان کار ادارات 15:30 می باشد.
  • امام جمعه برازجان در واکنش به تصمیم استان برای انحلال دو شورای شهر برازجان و آبپخش گفته: این موضوع به مصلحت نیست، هرچند قبلا هم مطرح کرده‌ام تجربه دو دهه عملکرد شوراها بیانگر عدم موفقیت مدیریت شورایی در کشور ماست.
  • امام جمعه جم گفته: تماشگران روزه خوار بازی پارس و پرسپولیس باید شلاق می خوردند و دستگاه قضایی کوتاهی کرده است!
  • شاهین بهرام نژاد در پایان گزارش پرسپولیس و پارس جم که از شبکه 3 نیز پخش می شد، با اشاره به نام و برخی تکه کلام های عادل فردوسی پور، یادی از گزارشگر مغضوب مدیران شبکه 3 کرد.
  • با خبر شدیم در نشست این هفته شورای شهر بوشهر قرار است تکلیف اسپانسر، نام باشگاه و اساسنامه باشگاه شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر مشخص شود.
  • توزیع آب شور در شبکه آبرسانی شهر بادوله شهرستان دشتی نارضایتی و گلایه شهروندان را در پی داشته است.قبلا فرماندار دشتی از حفر دو حلقه چاه در شهر بادوله برای تامین آب شرب و بهداشتی شهروندان خبر داده و گفت: یک حلقه از این چاه‌ها آب مناسب برای آشامیدن ندارد و در صدد هستیم که چاه دوم زودتر وارد شبکه شود. رئیس شرکت آب روستایی شهرستان دشتی نیز با تایید این مشکل گفته: توزیع آب از این چاه که کیفیت لازم را نداشته متوقف شده و به زودی آب با کیفیت‌تر در شبکه توزیع می‌شود. بخش عمده آب بخش کاکی از جمله شهر بادوله از چاه تامین می شود.
  • نماینده لامرد در جنوب استان فارس در ادامه پیگیری هایش برای دریافت عوارض آلایندگی از تاسیسات عسلویه برای حوزه انتخابیه اش، گفته: مصوبه سهم لامرد و مهر از عوارض آلایندگی پارس جنوبی به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است. سید محسن علوی در جمع اعضای شوراهای شهرستان لامرد اظهار داشت: اثبات سهم لامرد و مهر از عوارض آلایندگی پارس جنوبی؛ بیش از دو سال پیگیری شد که در نتیجه علاوه بر تاثیر آلایندگی این صنایع بر شهرستانهای لامرد و مهر نیز شهرستان پارسیان جزو مصوبه قرار گرفت و بخشی از عوارض آلایندگی صنایع در جنوب استان بوشهر بر اساس قانون به عنوان سهم این شهرستان‌ها مشخص شد و مصوبه مذکور  جهت پرداخت از سوی سازمان محیط زیست به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است و در آینده ای نزدیک با اجرایی شدن مصوبه، عوارض آلایندگی به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز می‌شود. سال گذشته و در ابتدای مطرح شدن چنین خبرهایی از سوی نماینده لامرد، مدیرکل محیط زیست بوشهر برداشت عوارض آلایندگی از جنوب بوشهر به استان های دیگر را را نادرست و غیرقطعی دانسته بود.
  • شنیده شده ساختمان اداره کل هواشناسی استان در آستانه تخریب قرار دارد. این ساختمان که به عنوان مرکز تحقیقات اقلیمی و هواشناسی کاربردی در سال ۱۳۸۵ با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، است، بدلیل عدم رعایت استاندارهای ساخت و ساز، در حال حاضر و بعد از گذشت حدود ۱۰ سال، در حال تخریب تدریجی است و دستور تخریب آن از سوی مقام‌های مسئول استان صادر شده است.
  • سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت صیادی شناورهای چینی در آبهای کشورمان را از ابتدای خردادماه ممنوع اعلام کرده است. در این نامه، به مصوبه کمیته مرزی شورای عالی امنیت ملی در این خصوص استناد شده است. طی سال های اخیر فعالیت این شناورها مورد اعتراض صیادان محلی بوده و از سویی برخی مسئولان درباره وجود آنها به تکذیب می پرداختند.

  • یونس جعفری که دو دوره انتخابات ریاست جمهوری رییس ستاد انتخاباتی روحانی در تنگستان بوده، درخصصوص ترک جلسه اخیر فعالین فرهنگی و اجتماعی با معاون سیاسی استاندار گفته: «معمولا در کشور هایی که حزب وجود دارد کسی که می‌خواهد فعالیت سیاسی کند عضو حزب می‌شود و احزاب برای رسیدن به قدرت در انتخابات شرکت می‌کنند و وقتی پیروز شدند اعضای خود را مورد توجه قرار می‌دهند اما در کشور ما کسانی که در ایام انتخابات سکوت می‌کنند تا کسی نداند چه موضعی دارند بعد از انتخابات پست می‌گیرند و افرادی امثال ما زیر پا له می‌شویم و محاکمه می‌شو‌یم و اگر خودمان زبان دفاع از خود نداشته باشیم هیچ کس از ناحیه دولت حمایتمان نمی‌کند، بنابرین فعالیت سیاسی با این شرایط اشتباهی بزرگ است و من اعلام می‌کنم که اشتباه کردم و بعد از این به هیچ وجه کار سیاسی نمی‌کنم و می‌خواهم به فعالیت های هنری بپردازم که پیش از این علاقمند بوده ام. حضورم در این نشست نیز به احترام میزبان بود که دعوت کرده بودند و پس از بیان دغدغه هایم، با اجازه حاضران جلسه را ترک کردم.» این خبر از قول سایت مند می باشد.
  • افزایش قیمت کاغذ ضمن اینکه نشریات را برای انتشار منظم دچار مشکل کرده، واحدهای صنفی فتوکپی وتکثیر بوشهر را به ورشکستگی نزدیک نموده است. مخبر بوشهری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر وکتاب فروشان بوشهر گفته: اغلب این واحدهای صنفی به صورت اجاره است و پیش بینی می شود در صورت ادامه روند صعودی قیمت کاغذ، واحدهای صنفی خدمات فتوکپی شهرستان بوشهر دچار مشکل شده و تعدادی از آنها از گردونه رقابت کنار بروند.
  • براساس آمارهای رسمی، پس از مصوبه بهمن ماه گذشته دولت، از ۱۴ هزار خودروی دپو شده در گمرکات مختلف کشور تاکنون حدود ۱۶۰۰ خودرو ترخیص شده است. اخیرا مصوبه هیات دولت برای ترخیص این خودروها تا تیرماه تمدید شده است. آمارها نشان می‌دهد، تنها در گمرک بوشهر ۱۴۰۰ دستگاه خودرو وارداتی دپو شده که ۱۰۰ دستگاه با مشکلات قضایی و غیر گمرکی مواجه است.
  • دلایل استعفای سحر پولادی نژاد نایب ریس شورای اسلامی اهرم مشخص نیست. محسن قاسمی زاده عضو شورای اسلامی شهر اهرم با اعلام این مطلب گفت: براساس قانون، ابتدا عضو متقاضی استعفا باید تقاضای خود را با ذکر دلایل به ریس شورا ارائه و در اولین جلسه بعدی شورا موضوع استعفا بررسی و رای گیری شود. چنانچه استعفا مورد پذیرش اعضای شورا قرار نگیرد و عضو استعفا کننده پس از ۶ جلسه شورا غیبت داشته باشد، سلب عضو شده وطی نامه کتبی فرماندار عضو علی البدل وارد شورا می گردد. گفتنی است پولادی نژاد تاکنون درخصوص استعفایش سکوت کرده است.
  • اهالی شهر دوراهک از توابع شهرستان دیر از کمبود دستگاه عابربانک(ATM) گلایه مند بوده و می گویند: تنها دستگاه عابر بانک سطح شهر که مربوط به بانک صادرات است در اغلب روزهای هفته خصوصاً ایام تعطیل و یا ساعات غیراداری  با مشکل مواجه بوده غیرفعال می باشد.
  • وزیر کشور از استانداران خواسته نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با مدیران دو شغله در استان ها اهتمام جدی داشته باشند. موضوع دو شغله بودن کارکنان دولت و دریافت حقوق و مزایا از ۲ منبع بر اساس قانون ممنوع است.
  • براساس گزارش مشترک اتاق ایران و مرکز آمار، شرایط کسب و کار در استان بوشهر بدتر شده است. این شاخص برای استان بوشهر در زمستان 96 برابر با 5.68 بوده و در زمستان سال گذشته به 6.39 رسیده که تغییرات مذکور به معنای بدتر شدن فضای مسب و کار در استان بوشهر است.

  • میراث فرهنگی استان اعلام کرد: امروز(28 اردیبهشت) همزمان با روز جهانی موزه ها، بازدید از موزه های استان بوشهر رایگان می باشد.
  • جسد جوان گم شده گناوه‌ای پس از 5 روز جستجو در کوه های روستای بهمنیاری پیدا شد. وی برای چیدن کنگر از خانه بیرون رفته بود و پس از آن که به خانه برنگشت، هلال احمر و اهالی روستا جستجو برای یافتن وی را آغاز کرده و بعد از 5 روز جسد وی در حالی که دستش آسیب دیده بود، پیدا شد.
  • بوشهر رتبه اول کشور در مصرف دخانیات را دارد. رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفته: این استان پس از بوشهر در رتبه دوم مصرف دخانیات جای گرفته و باید دستگاه های متولی برای مقابله با آن جدی تر وارد عمل شوند.
  • برخی پزشکان استان بیماران را سرگردان داروخانه ها می کنند. گویا اصرار این پزشکان به تهیه داروی خارجی و تایید استفاده از این نوع داروها برای درمان، دلیل این سرگردانی است. از سویی به دلیل تحریم ها، کمبود و نایاب شدن داروهای خارجی، بیماران را برای دریافت نسخه دچار مشکلات و دردسر زیادی می کند.
  • کپی مدارک هویتی در دستگاه های اجرایی استان حذف شد.مدیر کل ثبت احوال بوشهر با اعلام این خبر گفته: ادارات برای استعلام و تایید هویتی افراد باید از سامانه این سازمان بهره برده و نیازی به اخذ کپی از مردم نیست.
  • برداشت از جیب ملت، واریز به کیسه دولت! توئیت یک خبرنگار درباره جرایم تعزیرات بابت گرانفروشی برخی برندهای لبنیات.

  • دست آخر اینکه امید مستاجران به انصاف صاحب خانه هاست. با نزدیک شدن فصل عقد قراردادهای اجاره و گرانی روزافزون مبالغ اجاره این امیدواری دوچندان شده است. تاکنون از دولت برنامه ای برای نظارت بر بازار مسکن و اجاره مشاهده نشده است.
[کد خبر:AJ28331]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب