1398528.jpeg

 

 

 

آینه جم:  بر اساس شنیده ها بزودی احکام بخشداران سه بخش جم،  دیر و کنگان صادر می شود و هر سه از بانوان خواهد بود.
 
ذکر چند نکته قابل توجه است:
۱-  چندین بخش استان بوشهر؛  بیش از ۷ الی ۸ ماه است بخشدار ندارند و استاندار بوشهر بارها  با وعده انتصاب چند بانو خبر ساز شد اما خبری از صدور حکم بخشداران جدید  نشد و بیش از هر چیز ضعف عبدالکریم گراوند در انتصابات و همچنین شعار زدگی  وی  عیان شد. 
 
۲- اصرار استاندار بر انتصاب خانم در این بخشداری ها قابل تامل است، در حالیکه باید فرصت برابر برای همه مهیا باشد اما اصرار استاندار برای انتصاب بانو فقط با هدف رزومه سازی خود عجیب به نظر می رسد!.
 
۳ - شایستگی وقتی از بین می رود که اهمیت آن از جنسیت کمتر باشد چه زنها  را به جرم جنسیت  از حقوق اجتماعی محروم کنیم و چه اولویت اول و یا آخر در انتصابات، زنان باشند ؛ این اتفاق در استان بوشهر در حال رخ دادن است. 
 
۴- امروز استان بوشهر به دلیل انتصابات غیر کارشناسی در استانداری و فرمانداری ها با پسرفتی تاریخی مواجه شده و استاندار بوشهر در انتصاب احتمالی با اصرار عجیب بر انتصاب بانوان آن هم به هر قیمتی، ضربه های آخر را به بدنه مدیریتی استان وارد خواهد کرد و چرخه معیوب انتصابات تکمیل می شود.
 
۵. اینکه دولت و استاندار بوشهر نگاه ویژه ای به افزایش سهم بانوان در مدیریت ها دارند امر مبارکی است اما نباید به گونه ای عمل کرد که چالش های جدیدی به چالش های موجود مدیریت در استان اضافه کرد.
 
هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که تمام هم و غم را معطوف به مدیریت بانوان کرد اما به توان و شایستگی ها توجه نداشت تا جایی که با شتابزدگی، یک بخش را بدون در نظر گرفتن شایستگی ها، قربانی کرد.
 
انتصاب فرمانداران، معاونین و بخشداران موضوعی ساده نیست و لازم است در این پست ها، از نیروهایی استفاده شود که هم با سیستم اداری کشور آشنا باشند و هم توان مدیریت چالش ها و بحران های پیش روی کشور داشته باشند. بدیهی است فقط زن بودن دلیل کافی و قاطع برای انتصابات مدیریتی نیست و باید اجازه داد بانوان مسیر ترقی را گام به گام طی کنند تا هم بدنه مدیریت استان و هم بانوان منصوب دچار خسران نشوند.
 
۶. استاندار بوشهر طی دوران مدیریت در بوشهر اثبات کرده اقتدار و تدبیر لازم برای تغییرات مثبت را ندارد و با این روند، علاوه بر تضعیف بدنه مدیریتی استان، بسیاری از جوانان و بانوان شایسته را با بی تدبیری و تعلل دچار آسیب های جبران ناپذیر کرده است. 
 
نتیجه این ناتوانی در تصمیم گیری و انتصاب شایستگان را در فاجعه مدیریتی توزیع اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به وضوح می توان دید.
لازم است استاندار بوشهر بازنگری جدی در این رویکرد بحران ساز داشته باشد پیش از آنکه خودش هم قربانی بحران مدیریتی استان شود.
[کد خبر:AJ28438]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # پردیس 1398-03-03 22:57
گراوند قدرت تغییرات نداره فشار اطرافیانش که دار و دسته سالاریه و با نماینده ها مرتبطن دارن استان مدیریت می کنن 8)
مرسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # رضا 1398-03-04 02:45
متاسفانه تا وقتی که شایسته سالاری در کشور و بخصوص استان بوشهر نباشد
وضعیت بهتری نمیتوان برای آینده استان متصور شد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # ناشناس 1398-03-04 00:33
سلام
متاسفانه فشار نمایندگان محترم مجلس از یک طرف، فشار گروه های ستادی که هرکدام بدنبال سهم خواهی می باشند همه و همه دست به دست هم داده که متاسفانه نیروی هایی که شایستگی دارند دیده نشوند و گزینه های مد نظر آنهم گزینه هایی که متاسفانه نه تجریه مدیریتی و نه تجریه حضور حداقل در سمت هایی از این دست از آنها نام برده شود، بعنوان مثال گزینه های مد نظر بخش مرکزی جم و دیر همچنین بخش سیراف، بخش مرکزی کنگان، حداقل ۳ گزینه از اینها هیچ تجربه مدیرتی ندارند. امیدوارم تدابیر لازم اتخاذ شود و شاهد پسرفت نباشیم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # رضا 1398-03-04 02:43
در نبود یک استاندار بومی و متخصص و البته دلسوز بهتر از این نمیشه
یعنی با این همه اساتید برجسته و ممتاز دانشگاهی در استان بوشهر
یک نفر مدیر متخصص و دلسوز وجود ندارد؟
چرا همیشه استان بوشهر میبایست.چوب ندانم کاری مسئولان بی لیاقت و تا کارآمد را بخورد؟
چرا نمایندگان استان بوشهر در مجلس اعتراض نمی کنند؟
یا نکند این وضعیت مطلوب آنها نیز هست
واقعا سهم استان بوشهر از این ثروت های خدادادی نفت و گاز و پتروشیمی همین مبلغ ناچیزی هست که صدقه میدهند؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # شهید 1398-03-04 03:35
هر دم از این باغ بری می رسد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب