آینه جم - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بررسی پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست برای تقسیم عوارض آلایندگی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی میان مناطقی از استان های همجوار، با پیگیری های همه جانبه مسئولان و مردم این استان متوقف شد.
 
 به گزارش آینه جم؛  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست با تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان بوشهر افزود: اعتبار آلایندگی پارس جنوبی از حقوق مسلم مردم بوشهر است که باید پاس داشته شود و آنان به هیچ وجه در این باره کوتاه نخواهند آمد.
 
وی اضافه کرد: بی تردید اعتبارات جبرانی و عوارض آلایندگی توسط صنایع آلاینده حق مسلم مردم استان بوشهر است که بخاطر تحمل رنج ها و مشکلات فراوان آن صنایع مخرب زیست محیطی بویژه جنوب استان باید فقط به این استان تعلق گیرد.
 
صفایی بوشهری ادامه داد: با دفتر رئیس جمهوری و مسئولان ذیربط صحبت و درخواست کرده ام که این موضوع متوقف و نگرانی مردم استان بوشهر برطرف شود و آنان نیز قول مساعد دادند این پیشنهاد مسکوت و ردّ شود.
 
بتازگی سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیشنهادی تهیه کرده که براساس آن ۵۰ درصد از عوارض آلایندگی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی که در شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر مستقر است به بخش‌هایی از استان های فارس و هرمزگان اختصاص یابد که این موضوع با مخالفت شدید مسئولان و مردم استان بوشهر و بویژه شهرستان های جنوبی کنگان، عسلویه، دیر، جم و دشتی مواجه شده و واکنش‌های شدیدی از سوی مسئولان این استان درپی داشته است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: نداشتن سند دقیق پیشرفت همراه با جامعیت با نگاه دینی، ملی و انقلابی از مهمترین مشکلات کشور است.
 
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: ۴۰ سال از انقلاب گذشته و رهبر معظم انقلاب بارها بر مسائل مهندسی نظام تاکید داشتند اما هیچ دولتی نتوانسته این چشم انداز را ترسیم کند.
 
وی ادامه داد: نداشتن سند مشخص باعث شده نتوانیم از ظرفیت ها و ذخایر کشور بویژه در بخش اقتصاد کرانه ای بهره مند شویم و پیشرفت در فضای ملی به سلایق شخصی در شوراهای برنامه ریزی با نگاه سیاسی و اقتصادی خاص هر استان واگذار شود.
 
صفایی بوشهری گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و برنامه ریزی های دانش بنیان همواره باید مورد توجه مسئولان باشد.
 
وی تاکید کرد: برای رهایی از مشکلات اقتصادی نیازمند تغییر در نگاه ها و تئوری های اقتصادی و تقویت نظارت و بازتولید پروژه های مفید هستیم و اقتصاد ایران نباید متاثر از اقتصاد امیریالیسم جهانی باشد.
 
صفایی بوشهری ادامه داد: استان بوشهر امروز به عنوان پایلوت تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان ایران است و با تصویب آن استان های دیگر نیز می توانند الگوبرداری کنند.
 
وی اضافه کرد: با تدوین سند اقتصاد دانش بنیان ایران بن بست ها، راهکارها و نقشه راه مشخص می شود.
 
امام جمعه بوشهر برضرورت ایجاد تحول در نگاه مسئولان و ترویج حرکت های جهادی در این مسیر تاکید کرد.
 
وی بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب آغازی برای پیشرفت و تقویت در مقابل تهاجم هاست.
 
امام جمعه بوشهر درباره مشکل تاریخی تامین آب این استان گفت: ۹۱ درصد منابع آب استان بوشهر از خارج این استان تامی ن می شود به همین دلیل تامین آب از آب شیرین کن ها و آب صنعتی از جمله راهکارهای برطرف کردن این مشکل است.
 
وی یادآور شد: با تدوین سند و نقشه تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی می توان این مشکل تاریخی را در استان برطرف کرد.
 
امام جمعه بوشهر در باره حق عوارض آلایندگی استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده در زمان حاضر تقسیم عوارض آلایندگی استان بوشهر متوقف شده است.
[کد خبر:AJ28530]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب