آینه جم: شنا در دریا و رودخانه ها، تفریحی است كه گاهی زندگی را به باد می دهد؛ دل به دریا می زنی، اما غافل ازاینكه به استقبال مرگی رفتی و در حقیقت دل به دریای مرگ زده ای.

به گزارش «آینه جم»؛ در گرمای تابستان،‌ بسیاری از خانواده ها و بخصوص جوانان برای تفریح و فرار از گرما تنی به آب می زنند، اما در برخی از مواقع سهل انگاری، ناآشنایی با شرایط آب و رعایت نكردن نكات ایمنی موجب می شود كه این تفریح به سفری تلخ تبدیل شود و هزاران هزار آرزو در یك شنای ناموفق نقش بر آب شود.

۱۸مورد غرق شدگی در استان طی سه ماهه امسال

"غرق شدن" عبارتی است که هر سال با نزدیک شدن به فصل گرما، بیشتر از روزهای دیگر سال به گوشمان می‌خورد، برهمین اساس، رئیس اورژانس استان بوشهر می گوید: از اول سال جاری تاکنون ۱۸ مورد غرق شدگی در استان گزارش شده است.

عبدالرحیم دادجو در گفت وگو با ایرنا افزود: این حوادث هفت نفر فوتی داشته و ۱۱ نفر مصدوم از مرگ نجات یافتند.

وی بیان کرد: بیشتر موارد غرق شدگی در استان بوشهر مربوط به افراد غیربومی هستند که به بوشهر سفر می‌کنند و به دلیل اطلاع نداشتن در رودخانه دالکی که به سمت بوشهر می آیند شنا و کسانی که با فن شنا آشنایی ندارند دچار غرق شدگی می‌شوند.

وی بیان کرد: بیشتر غرق شدگی در استان بوشهر در رودخانه‌ها رخ می‌دهد و کمتر در دریاست، زیرا خلیج فارس برخلاف دریای شمال ساحلی سالم دارد و اگر فرد زیاد جلو نرود زیر پا خالی نمی‌شود.

دادجو اضافه کرد: با گرم شدن هوا افراد برای رفع گرما یا تفریح دوست دارند تنی به آب بزنند که افراد یا باید با فن شنا آشنا باشند و یا اینکه منطقه مورد نظر دارای نجات غریق باشد.

وی گفت: در ساحل بوشهر تابلویی وجود دارد که از رفتن به آب منع می‌کند البته معنای آن غرق شدگی نیست بلکه آلودگی آب است ولی مردم رعایت نمی‌کنند.

رئیس اورژانس استان بوشهر افزود: شنا کردن در آب‌های آلوده منجر به مشکل تنفسی، عفونت چشم، گوش و پوست می‌شود که مردم به این موضوع توجه ندارند.

دادجو اضافه کرد: آب ساحل بندرگاه و ریشهر به طور کامل تمیز است اما مردم از آن منطقه استفاده نمی‌کنند و در سواحل آلوده از جمله روبروی هتل دلوار و عمارت امیریه شنا می‌کنند.

رئیس اورژانس استان بوشهر افزود: بیشترین موارد غرق شدگی به دلیل ناآشنایی به فن شناست و اگر کسی در حال غرق شدن بود مردم با ۱۱۵ تماس بگیرند که نیروهای اورژانس برای احیا و خالی کردن ریه‌های فرد در محل حاضر شوند.

دادجو گفت: افراد برای پیشگیری از غرق شدگی در ساحل سالم اقدام به شنا کنند حداقل یک همراه داشته باشید و افرادی که به کمک فرد غرق شده می‌روند سعی کنند از روبرو به طرف او نروند، چون فرد غرق شده به دلیل ترس و اضطراب فردی که به کمک او آمده را می‌گیرد و باعث غرق شدن هر دو نفر می‌شود بهتر است از پشت سر به کمک فرد غرق شده برویم.

[کد خبر:AJ28641]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب