: رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر با اشاره به وجود ۲ هزار خودرو خارجی در انبارهای بندر بوشهر گفت: ترخیص این خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی ظرفیت با همکاری و حمایت نمایندگی‌های خودروها ترخیص می‌شوند.

به گزارش«آینه جم»؛ خورشید گزدرازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ترخیص کانتینرهای رسوبی در منطقه ویژه بوشهر اظهار داشت: کانتینرهایی که تا پایان اردیبهشت ماه امسال وارد بندر یا منطقه ویژه اقتصادی بوشهر شده  باشند می‌توانند با ارز متقاضی  و بدون نیاز به انتقال ارز  ترخیص شوند.

2000 خودرو خارجی در گمرک بوشهر با مشارکت نمایندگی‌ خودروها ترخیص می‌شود

وی از دپو شدن 2هزار خودرو خارجی در بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: خودروهایی که دارای ظرفیت زیر 2500 سی‌سی قدرت هستند می‌توانند با همکاری و حمایت نمایندگی‌های خودروها در ایران ترخیص می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه برخی از این خودروها دارای مشکلات قضایی هستند تصریح کرد: برخی از خودروهای وارداتی مربوط به سال‌های 94 و 95 که دارای مشکل قضایی هستند قابلیت ترخیص ندارند.

گزدرازی با اشاره به اینکه کمتر از یک‌هزار دستگاه قابل ترخیص دارند افزود: چنانچه نمایندگی‌های خودروها در ایران با وارد کنندگان خودروهای خارجی همکاری کنند قابلیت  ترخیص از گمرک دارند چراکه  مشکل ثبت سفارش آنها برطرف شده است.

وی بندر بوشهر را کریدور جنوب - شمال در عرصه تجارت دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بندر بوشهر به‌عنوان مهم‌ترین کریدور شمال به جنوب است انتظار می‌رود با آغاز فعالیت کشتیرانی خط بوشهر - قطر برای صادرات کالاهای سایر استان‌ها نیز بهره گیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از تعامل با اتاق‌های بازرگانی دیگر استان‌ها خبر داد و بیان کرد: با اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور رایزنی می‌شود تا بتوانند از ظرفیت خط کشتیرانی بوشهر به قطر به‌خوبی استفاده کنند که در این زمینه استان بوشهر آماده هر گونه همراهی و همکاری است.

وی با تاکید بر استفاده از جذب گردشگری دریایی افزود: خط کشتیرانی بوشهر قطر زمینه افزایش صادرات و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های استان بوشهر در جذب گردشگر و رونق کسب کار را فراهم می‌‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به آغاز فعالیت کشتی مسافری و باری پیشرفته در بوشهر تصریح کرد: این کشتی در جابه‌جایی بار  و مسافر امکانات قابل توجهی دارد و می‌تواند هفته‌ای سه روز حمل و نقل دریایی انجام دهد که هفته آینده نخستین حمل بار آن از مبدا بوشهر به مقصد قطر اجرایی می‌شود که تحقق این مهم می‌تواند استان بوشهر را از وضعیت رکود خارج کند.

[کد خبر:AJ28693]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب