آینه جم:  دادستان بوشهر در خصوص نصب تصاویر سناتورهای پهلوی اظهار داشت: به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کردیم و پرونده این ماجرا در شعبه هفت بازپرسی تشکیل شد، همچنین به تعدادی از افراد احضاریه جهت ادای توضیحات ارسال شد
 
 
به گزارش آینه جم ، علی حسن پور صبح امروز در نشست خبری با تبریک هفته قوه قضاییه در خصوص هنجارشکنی فرهنگی صورت گرفته در شهر بوشهر مبنی بر نصب تصاویر سناتورهای پهلوی اظهار داشت: به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کردیم و پرونده این ماجرا در شعبه هفت بازپرسی تشکیل شد، همچنین به تعدادی از افراد احضاریه جهت ادای توضیحات ارسال شد.
 
دادستان بوشهر همچنین با اشاره به پرونده سرقت نفت از شاه لوله شرکت پخش فرآورده های نفتی بوشهر گفت: پرونده این موضوع در شعبه دوم بازپرسی تشکیل شد و متهم نیز پس از شناسایی و احضار به دستگاه قضایی به جرم خود اقرار کرد.
 
وی افزود: کیفرخواست این پرونده صادر شده و در حال حاضر در دادگاه انقلاب در دست رسیدگی است.
 
حسن پور همچنین با اشاره به پرونده محکومیت مهدی قائدی بازیکن بوشهری استقلال تهران گفت: حکم این پرونده نیز مبنی بر یک سال حبس و پرداخت دیه و نیز آموزش 200 ساعت برای نونهالان و نوجوانان در مراکز آموزشی فوتبال صادر شده است.
 
دادستان بوشهر با بیان اینکه حبس مهدی قائدی به جزای نقدی تغییر یافت افزود: پس از اعتراض قائدی پرونده وی به دادگاه تجدید نظر ارسال شد و در نوبت رسیدگی قرار دارد.
 
وی در ادامه به پرونده دختر فوت شده در حین عمل و جراحی بینی در بوشهر پرداخت و گفت: پرونده این موضوع در شعبه پنجم بازپرسی تشکیل شد و پس از آن نظریه پزشکی قانونی را نیز در این خصوص احراز کردیم.
 
حسن پور گفت: در نظریه پزشکی قانونی، نظر به صراحت به عمل پزشکی منجر به فوت ایشان نبود، به همین جهت منجر به اعتراض اولیای دم شد.
 
دادستان بوشهر درباره پرونده بزرگ مضاربه صوری و اخلال در نظام اقتصادی گفت: در پرونده مضاربه صوری نزدیک به چهار هزار نفر در این پرونده بودند که استعلامات متعدد از بانک های کل کشور و حسابرسی فراوانی با ریز مطالبات در دادسرا انجام شد که در نهایت منجر به صدور کیفرخواست و پرونده در دادگاه انقلاب در مرحله دادرسی است و چون در مرحله دادرسی است جرم آن هنوز مشخص نشد است.
 
وی افزود: دیگر پرونده مضاربه صوری تعداد هزار و 400 شاکی دارد که دادگاه حکم لازم را صادر کرده است؛ رای صادر شده استرداد اموال و حبس به همراه جزای نقدی است.
 
حسن پور ادامه داد: ارزش پولی پرونده اول 100 میلیارد و پرونده دوم 40 میلیارد تومان است و نزدیک به 40 درصد مطالبات شاکیان پرداخت شده است.
 
دادستان بوشهر همچنین با اشاره به نصب تصاویر برخی سران فتنه در دانشگاه های استان گفت: چنانچه نصب این تصاویر به معنای تبلیغ علیه نظام باشد برخورد خواهیم کرد.
 
وی همچنین درباره دعوت از برخی سخنرانان حاشیه دار برای سخنرانی در دانشگاه ها گفت: اگر افرادی که وارد استان برای سخنرانی در دانشگاه و یا سایر مراکز دعوت می شوند دارای حکم محرومیت از طریق محاکم قضایی باشند اجازه سخنرانی به آنها نمی‌دهیم اما اگر این افراد فاقد حکم باشند نباید از خطوط و قرمز نظام بگذرند که اگر از خطوط قرمز گذشتند بر علیه آنها اعلام جرم می‌شود.
[کد خبر:AJ28708]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب