آینه جم: استان بوشهر اولین استان کشور در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی است و اکنون این طرح در سه شهرستان اجرا می شود.

به گزارش «آینه جم»؛ مدیرکل بیمه سلامت استان در نشستی خبری گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی از اسفند97  در استان از شهرستان گناوه شروع شد و در سه ماه اخیر نتایج خوبی حاصل شد؛ طوری که با وجود الزامی نبودن آن، 50 درصد پزشکان طرف قرارداد برای بیماران نسخه الکترونیکی نوشتند.

پرویز رمضانی افزود: از ابتدای تیرماه اجرای این طرح در گناوه الزامی شده و از پزشکان طرف قرارداد فقط نسخه های الکترونیکی قابل پذیرش است.

وی از شروع آزمایشی این طرح در شهرستان های دیلم و دشتی از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت: انتظار می رود از مردادماه نسخه نویسی الکترونیکی در این دو شهرستان برای پزشکان الزامی شود و به تدریج همه شهرستان های استان تحت پوشش آن قرار می گیرند.

وی گفت: با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی نیاز به دفترچه برطرف و بیماران صرفا با ارائه کدملی خود پذیرش  می شوند و پزشک طرف قرارداد نسخه دارویی را به صورت الکترونیک تجویز و همزمان تمام مراکز درمانی، آزمایشگاه ها و داروخانه های استان آن را دریافت می کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه این طرح علاوه بر کنترل هزینه ها خصوصا کاغذ، دسترسی مردم برای دریافت خدمات بدون ارائه دفترچه را تسهیل می کند ادامه داد: در سامانه نسخه الکترونیک، با درج حروف اولیه توسط پزشک، آزمایش و داروها نمایش داده می شود تا در وقت صرفه جویی شود، همچنین درصورت اینکه تداخل دارویی رخ دهد، اخطار می دهد و پزشک براساس تشخیص خود، میزان دوز آن را تغییر می دهد.

وی گفت: با نسخه نویسی الکترونیکی این امکان فراهم است که اگر دارویی موجود نباشد یا تنها چند قلم آن موجود باشد دارویی دیگر را از داروخانه ای دیگر دریافت کرده و یا اینکه برای دریافت خدمات همزمان از دفترچه استفاده کند.

مدیرکل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیکی مقدمه ای برای تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای اشخاص است که در ادامه می تواند زمینه ساز نظام ارجاع بیماران باشد.

[کد خبر:AJ28742]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب