آينه جم، خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • فرماندار بوشهر با اشاره به پروژه های آبشیرین که در دست اجراست، گفته: طرح جیره بندی آب مرکز استان تا سال 1400 رفع می شود.
  • انتخابات شورای شهر گناوه در هفته گذشته با اتفاقات عجیبی همراه شده است. زهرا عربزاده رئیس سابق شورای شهر گناوه از تغییر رمز رایانهِ شورا و بسته شدن دسترسی وی به رایانه برای نوشتن صورتجلسه سخن گفته، درحالی که دو روز به ادامه ریاست وی باقی مانده بود. از سویی، ماندنی عربزاده رئیس جدید شورای شهر گناوه نیز در فضای مجازی پاسخ داده: سیستم کامپیوتر رمزگذاری و به عابدی دفتردار رمز تحویل شده، اما دفتر حضور و غیاب، صورتجلسات، برگ تعرفه آرا، مهر شورا و مهر محرمانه شورا نیز از شورا خارج شده است، درحالی که تا یک شهریور رییس سابق شورا مسئولیت داشته است. این موارد در شرایطی رخ داده که فرمانداری گناوه انتخابات هیات رییسه شورا را تایید کرده است.
  • بخشی از حق الجلسه اعضای شورای شهر آب می رود. دیوان عدالت اداری پرداخت حق الجلسه به اعضای کمیته‌ها و کمیسیون‌های مستقر در شهرداری‌ها در ساعات اداری را ابطال کرد.
  • امام جمعه شهر دلوار در آستانه 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، این هفته با لباس رزم این شهید خطبه های نمازجمعه را ایراد کرد.

  • خبر دیگر اینکه سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور به عنوان سخنران مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری که سه شنبه برگزار می شود تعیین شده است.
  • ۳۰۰ کنسرت موسیقی در بوشهر طی یکسال گذشته برگزار شده است. خورشیدی، معاون سیاسی استاندار بوشهر با اعلام این آمار گفته: این‌گونه برنامه‌ها یکی از تدابیر استان برای نشاط اجتماعی بوده است.
  • در پی استعفای رضاییان، از مراد مرادی رئیس دفتر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس به عنوان گزینه مدیرعاملی باشگاه لیگ برتری پارس جنوبی یاد می شود. این درحالیست که برخی هواداران درخصوص اینکه مرادی تجربه مدیریت تیم در لیگ برتر را داشته باشد نگران هستند.
  • کمیاب شدن بنزین سوپر در جایگاههای سوخت استان، گلایه برخی رانندگان را در پی داشته است. این درحالیست که توزیع بنزین یورو 4 به تازگی فقط در دو شهر عسلویه و جم شروع شده است.
  •  بوشهر در میان استان های پشتاز تورم قرار گرفته است. براساس گزارش مرکز آمار ایران از تورم 12 ماهه منتهی به مردادماه، بوشهر در میان 6 استان دارای بالاترین میزان تورم جا خوش کرده است.

  • از شما چه پنهان پرداخت هزینه بیمه دو عضو شورای شهر آبدان دیر از اعتبارات شهرداری با اعتراض فعالان اجتماعی و ورود دستگاههای نظارتی متوقف شد. تفضلی نیا شهردار آبدان نیز با تایید این موضوع گفته: بیمه دو عضو شورا با تشخیص شورا بود که پس از اعلام غیرقانونی بودن این کار؛ متوقف و مبالغ هم برگشت داده شد.
  • شنیده ها از احتمال تغییراتی در مدیریت قضایی حکایت دارد. گویا یکی از معاونان دادگستری استان فارس گزینه این سمت است.
  • با راه اندازی دوربین های پایش تصویری در خیابان های اصلی شهر بوشهر، احتمال افزایش جرایم رانندگی نیز وجود دارد. این پروژه هفته پیش با حضور معاون فناوری رییس جمهور به بهره برداری رسید و وی خطاب به شهردار که بهره بردار این تجهیزات است، به شوخی گفت که فقط مردم را زیاد جریمه نکنید!
  • شنیدیم یکی از اعضای شورای شهر بوشهر در جلسه ای غیر رسمی گفته: بستن قرارداد 1 میلیاردی با عبدالله ویسی اشتباه سرپرست تیم بوده، چرا که درصورت نیاز به تغییرات، باشگاه متضرر می شود. به گفته وی، باید رقم قرارداد پایین تر بسته می شد و با آپشن هایی مثل کسب نتایج مناسب، این رقم به یک میلیاردتومان می رسید.
  • گفته می شود اخیرا در تاریکی شب به منزل شهروند بوشهری تیراندازی شده که خوشبختانه مجروح نداشته است. گویا ضارب شناسایی شده و اختلاف مالی دلیل این حادثه بوده است.
  • برخی فروشگاه های زنجیره ای استان کالاهای خرید قبل را با قیمت جدید عرضه می کنند. گویا این فروشگاه ها اعتقادی به سود قانونی ندارند. گفتنی است در جدیدترین نوع گرانی کالاها، مواد شوینده، افزایش قیمت داشته اند که برخی فروشگاهها یا این کالاها را عرضه نمی کنند یا با قیمت افزایش یافته، کالاهای قبلی را عرضه می کنند.
  • اسکان مدیران در محل خدمت چندان در استان جدی گرفته نشده است. گویا تعدادی از فرمانداران، بخشداران، شهرداران و مدیران در شهرستان محل خدمت ساکن نبوده و در رفت و آمد هستند. گفتنی است در مواردی این رفت و آمدها با استفاده از خودروی دولتی انجام می شود.
  • با خبر شدیم حکم جواد لقمان زاده به عنوان فرماندار دشتستان در آستانه امضا از سوی وزیر کشور قرار دارد و در ماه جاری معارفه وی برگزار می شود.
  •  پیگیری تخلیه خانه های سازمانی استان رها شده و می توان گفت استان در خصوص صیانت از اموال بیت المال در حوزه خانه های سازمانی عملکرد خوبی ندارد. قائل شدن استثناها و ساکن شدن مدیران به اصطلاح ارشد در خانه های سازمانی دلیل این وضعیت می باشد.
  • گفته می شود پیش بینی ها از ثبت نام حدود 120 نفر برای انتخابات مجلس آینده در استان بوشهر حکایت دارد. این برآورد از سوی یکی از نهادهای رسمی مرتبط با دولت و براساس رصد عملکرد و فعالیت برخی اشخاص صورت گرفته است. ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم در دیماه سالجاری و انتخابات هم در اسفند صورت می گیرد.
  • «پرداخت خارج از شمول» برخی مدیران با تذکر یک دستگاه نظارتی مواجه شده است. براساس گزارش یک نهاد نظارتی به تعدادی از سازمان ها و ادارات، مقرر شده با توجه به ضرورت نظارت دقیق بر پرداخت های پرسنلی به کارمندان و مدیران به ویژه پرداخت هایی که احتمال می رود از محل اعتبارات خارج از شمول صورت بگیرد، مدیران موظف‌اند ضمن بررسی این موضوع که تمامی پرداخت ها در فیش حقوقی کارکنان درج و در سامانه مربوط  ثبت شود، توجه داشته باشند چنان‌چه دستگاهی از محل اعتبارات خارج از شمول علی الخصوص اعتبارات عمرانی، پرداختی به کارکنان داشته باشد که در زمینه اجرای پروژه ها نیست، موضوع به صورت جدی مورد پیگرد قرار بگیرد.
  • دست آخر اینکه استاندار بوشهر نسبت به فیلم های منتشر شده از سوی یک خبرگزاری اصولگرا که از ویلاهای احداث شده در گورک به عنوان "باستی هیلز" بوشهر یاد شده انتقاد کرده و گفته: سوژه ای که مربوط به خارج از کشور است برای نقطه ای از تهران اطلاق می شود و سپس برخی از پایتخت هم نقطه ای از بوشهر را با چنین اسامی و عبارت هایی معرفی و در قالب فیلم تبلیغ می کنند. این درحالیست که اغلب ویلاها مربوط به دهه 80 است که بعضا مجوز گرفته اند.» گراوند گفته: 400 انشعاب آب پرمصرف این ویلاها قطع شده، ولی اینکه با تانکر آب به ویلا منتقل شود، اجازه ممانعت نداریم.
[کد خبر:AJ29305]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب