آینه جم: کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: در پیش بینی 24 ساعته وضعیت جوی و دریایی شهرستان های استان بوشهر، برازجان با 46 درجه دارای بیشترین دما و پس از آن اهرم و خورموج با 45 درجه و عسلویه و جم با دمای 41 درجه گرم ترین شهرها محسوب می شوند.

به گزارش آینه جم: به نقل از ایسنا؛ پیام مساعدی با اشاره به نتایج بررسی نقشه های هواشناسی عنوان کرد: طی ساعاتی از وقت امروز و فردا با افزایش سرعت باد شمال غربی بر روی جنوب خوزستان، احتمال ایجاد گردوخاک و غبارآلود شدن قسمت های شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی استان دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا نیز طی امروز و فردا در برخی نقاط در حدود 1 تا 2 درجه افزایش می یابد. ضمن اینکه در ساعاتی از وقت امشب تا صبح فردا با افزایش سرعت باد، دریا در قسمتهای شمالی خلیج فارس تا حدودی متلاطم خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: همچنین در ساعات بعدازظهر تا شب با رشد ابر در برخی نقاط استان احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی به صورت همرفتی، دور از انتظار نمی باشد.

مساعدی بیان کرد: بر این اساس طی 24 ساعت آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، افزایش ابر، در برخی نقاط مه صبحگاهی و در شمال خلیج فارس افزایش سرعت باد و احتمال گرد و غبار است.

وی خاطرنشان کرد: جهت وزش باد در قسمتهای شمالی و مرکزی استان غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت 10 تا 30 گاهی تا 34 کیلومتر در ساعت و بر روی دریا طی امشب تا صبح فردا 12 تا 32 گاهی تا 42 کیلومتر در ساعت، در قسمتهای جنوبی استان متغیر با سرعت 8 تا 28 گاهی تا 34 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا 30 تا 90 سانتیمتر و از امشب تا صبح فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان 60 تا 120 و دور از ساحل 90 تا 150 سانتیمتر خواهد بود.

گفتنی است فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت 03:45 بامداد، مد اول دریا ساعت 10:02 ، جزر دوم دریا ساعت 16:25 و مد دوم دریا ساعت 22:51 خواهد بود.

[کد خبر:AJ29311]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب