آینه جم : نشست علنی شورای شهر بوشهر با دستور رسیدگی به طرح و لوایح و به ریاست روح الله نصرتی نایب رییس این شورا برگزار شد.

به گزارش « آینه جم »؛ در این جلسه لایحه انتخاب مشاور برای وصول برخی درآمدهای شهرداری در ازای دریافت 10 درصد آن مطرح شد که اعضای شورا معتقد بودند بخشی از این درآمدها مثل عوارض مطب پزشکان، کنسرت های موسیقی و... وصول می شود و شهرداری نیازی به گرفتن عامل اجرایی ندارد، از این رو باید اصطلاحا درآمدهای مرده شهرداری که از سوی این مشاور پیگیری می شود باید تفکیک شده و مجددا برای بررسی شورای شهر ارسال شود.

بارگاهی معاون مالی اداری شهردار، فرد موردنظر را دارای روزمه کاری موفق برای وصول درآمدهای شهرداری ها دانست و گفت: وی به دلیل شناختی که از قوانین شهرداری ها و فضاهای اقتصادی دارد، سابقه خوبی در وصول درآمد برخی شهرداری ها مثل خارگ داشته است. ما نیز در بوشهر برای دریافت عوارض از شرکت های هواپیمایی دچار مشکل هستیم و با وجود دعوتنامه، به کمیسیون ماده 77 که برای پیگیری این موضوع است نمی آیند، از این رو انتظار داریم توسط این فرد بدون آنکه هزینه ای برای شهرداری داشته باشد، وصول گردیده و 10 درصد نیز به وی پرداخت شود.

هاشم زاده عضو شورا نیز این شیوه انتخاب مشاور را دارای فساد دانست و معتقد بود باید فراخوان کیفی برگزار و از این شیوه فرد موردنظر انتخاب می شد. ضمن اینکه نمی دانم این وکیل چه اختیاراتی دارد که شهرداری ندارد و با این تعداد نیرو قادر به وصول درآمدهایش نیست.

نصرتی عضو شورا نیز عقیده داشت که نیروهای موجود در شهرداری توانمندی لازم برای وصول این مطالبات را ندارند، ضمن اینکه بارگاهی معاون شهردار پاسخ داد: گرفتن مشاور دارای روزمه برای وصول درآمدهای مرده امری بدیهی در شهرداری هاست، همانطور که در پرونده مالکیت پارک بانوان نیز اگر وکیل نگرفته بودیم، امکان شکستن رای در دیوان با نیروهای خودمان دشوار بود.

نهایتا مقرر شد که مجددا شهرداری لایحه را اصلاح و درآمدهایی که وصولی نیست مشخص نماید تا از سوی شورای شهر برای واگذاری به مشاور تصمیم گیری شود.

تصویب اجاره نامه تلویزیون شهری

همچنین با لایحه شهرداری درخصوص قیمت کارشناسی تلویزیون شهری کانون تبلیغاتی صدف در میدان امام خمینی موافقت شد که براین اساس ماهیانه 4.5 میلیون تومانی بابت اجاره فضای آن و 5.5 میلیون تومان نیز بابت درآمد شهرداری از این فضای تبلیغاتی بود.

مخالفت با درخواست استانداری درباره پارک لیان

یکی دیگر از لوایح مطرح شده در این جلسه، اختصاص 6 میلیاردتومان به پروژه پارک لیان با جابجایی اعتبار فضای سبز و بافت تاریخی بود که اعضای شورا با آن مخالفت کردند.

پویا دولابی رییس کمیسیون عمران و معماری شورای شهر گفت: چندی پیش از اینکه شهرداری برخی پروژه ها را از فیلتر شورا نمی گذارند با این توجیه که اعتبار آن استانی بوده انتقاد کردم، اما حالا که اعتبار موردنظر برای پارک لیان از بودجه داخلی شهرداری است قاعدتا باید طرح موردنظر برای پارک لیان ارائه شود که ما چیزی نمی بینیم.

وی با بیان اینکه دو پروژه برای استانداری حیثیتی شده، گفته: دهکده گردشگری که من اسم آن را یک کنجکاوی می دانم، اگر شهرداری به فریاد آن نرسیده بود، دیگر چیزی از این فضا نمانده بود، اکنون هم بحث پارک لیان است که استانداری قولی برای تکمیلش داده و چون نمی تواند تکمیل کند، می خواهد شهرداری را هم وارد این ماجرا کند و اعتبار بزرگ 6 میلیاردتومانی توسط شهرداری تزریق نماید، آن هم با حذف اعتبار بافت تاریخی بوشهر.

طاهره شمشیری دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه اغلب پروژه های شهرداری براساس قول های شفاهی مسئولان است و با این روند، باید شهرداری ورشکسته را تحویل شورای بعد داد، گفت: اختصاص 6 میلیاردتومان از سوی شهرداری به توسعه پارک لیان باید مشروط به مبادله موافقتنامه از سوی سازمان مدیریت جهت اختصاص معادل همین مبلغ از سوی استان باشد.

کیوان هاشم زاده هم با بیان اینکه پارک لیان نیاز مناطق جنوبی است و ما به استاندار اعتماد داریم که قول داده معادل اعتباری که شهرداری برای توسعه پروژه در فاز دوم بگذارد، استان هم بودجه جدید اختصاص می دهد، ادامه داد: قرار است با اعتبار جدید دیواره ساحلی پارک لیان اجرا شود که هم فضای بیشتری در اختیار شهر می گذارد و هم طول عمر پروژه بالاتر می رود و کارکرد پارک نیز توسعه فضای سبز است و جابجایی اعتبار این بخش برای پارک لیان قابل توجیه می باشد.

با این حال دولابی دیگر عضو شورا معتقد بود که پارک لیان کارکرد منطقه ای و شهری دارد و مطالبه اهالی محلات جنوبی پارک های محله ای است، ضمن اینکه اگر استانداری دغدغه توسعه فضای سبز داشت، در کمیسیون ماده 5 به راحتی فضای سبز حوالی پارک لیان مثل شهرک کشتی سازی را تغییر کاربری نمی داد.

شمشیری نیز معتقد بود فضای سبز شهرداری بوشهر با مشکلات اعتباری زیادی مواجه است که حذف 3 میلیاردتومان از بودجه آن و اختصاص به پارک لیان، گرفتاری های این بخش را بیشتر خواهد کرد.

سلطانی معاون عمرانی شهردار نیز با بیان اینکه قرار است 14 هکتار از پارک لیان به شهرداری اختصاص دهند که در فاز نخست 2.5 هکتار تحویل شده که استان نیز 5 میلیاردتومان برای تکمیل آن اختصاص داده، اظهار داشت: در بازدید اخیر استاندار از پروژه شهرداری در پارک لیان، گراوند قول تزریق اعتبار 5 میلیاردتومانی دیگری برای توسعه پارک داد و درخواست شهرداری نیز 6 میلیاردتومان وارد پروژه کند، از این رو درخواست ارایه شده که در مراحل اولیه است و به محض طراحی فاز دوم، شورا را در جریان قرار می دهیم.

نهایتا نصرتی رییس جلسه اعلام کرد که اعضای شورا با جابجایی 6 میلیاردتومان اعتبار قبل از مبادله موافقت نامه از سوی استان جهت تامین اعتبار موردنظر مخالفند.

شاید توقع ما از نماینده بوشهر بی جا بود

در بخش دیگری از این جلسه، روح الله نصرتی با اشاره به انتقاد اخیرش از خدری نماینده بوشهر در مجلس که پاسخ وی در فضای مجازی را در پی داشت، گفت: چون وی اعلام کرده که اعضای شورای شهر اهلیت تیمداری ندارند، نیاز به توضیحاتی است.

وی با بیان اینکه شورای چهارم تیم را در لیگ دو فعال کرد و به لیگ آزادگان آورد، گفت: در شورای کنونی هم تیم به لیگ برتر رسید، اما جناب نماینده کارنامه عملکرد ورزشی خود را بیان کنند تا مشخص شود در طی حدود 4 سال چه فعالیت ها و تاثیراتی در بخش ورزش حوزه انتخابیه داشته اند؟

نصرتی با بیان اینکه نماینده بوشهر در بخشی از پاسخش در فضای مجازی گفته که وی اسپانسر برای تیم شاهین معرفی کرده ولی اعضای شورا وی را فراری داده اند افزود: اعضای شورا اگر از معرفی اسپانسر توسط ایشان اطلاع دارند بیان کنند، ولی تا جایی که اطلاع داریم ایشان در چند بازی آخر شاهین در لیگ یک به ورزشگاه آمده و بعد از صعود تیم عکس گرفتند و دیگر پیدایشان نشد.

نایب رییس شورای شهر بوشهر ادامه داد: توقع ما این بود که جناب خدری مانند نماینده جنوب استان که 3 میلیاردتومان به تیم پارس جنوبی تزریق کرد و نمایندگان استان های دیگر که از ظرفیت های موجود در کشور و وزارتخانه ها برای کمک به نماینده بوشهر در لیگ برتر بهره ببرد، شاید توقع ما بی جا بوده است!

وی افزود: اگرچه تامین هزینه های تیمداری در لیگ برتر به تنهایی از دوش شهرداری برنمی آید، ولی از همه ظرفیت و اختیارات موجود برای حضور آبرومندانه شاهین استفاده خواهیم کرد و هواداران نگرانی نداشته باشند.

خدری تمام قد پشت تیم شاهین بوده است

همچنین عبدالخالق برزگرزاده دیگر عضو شورا معتقد بود که اگر جانب انصاف رعایت کنیم، پیگیری های خدری نماینده مجلس باعث موافقت وزارت کشور برای مجوز تیمداری شهرداری در لیگ برتر شد که طی نامه رسمی نیز اعلام شد. ضمن اینکه در بازی آخر نیز مبلغ قابل توجهی پاداش به بازیکنان اختصاص داد و در سایر مقاطع هم تمام قد پشت تیم شاهین بوده است.

وی افزود: افراد دیگری با توان و اختیارات بالاتر از خدری روز آخر لیگ آزادگان در کنار تیم قول دادند ولی دیگر پیدایشان نشد. ضمن اینکه درخصوص وضعیت تیم شاهین و پیدا نشدن اسپانسر ما در شورای شهر مقصر هستیم که اطلاعی از روند پیگیری رییس و هیات رییسه دراین خصوص نداشتیم، درحالی که اگر گزینه های اسپانسری تیم در شورا حضور می یافتند بهتر می شد در این خصوص اقدام کرد.

برزگرزاده در پایان با بیان اینکه وضعیت تیم شاهین از نظر پرداخت مطالبات بازیکنان دچار مشکل است و می تواند بحران آفرین شود، از بارگاهی معاون مالی اداری شهرداری خواست که درباره اقدامات صورت گرفته گزارشی ارائه کند.

بارگاهی نیز از تزریق 2 میلیاردتومان به صورت تدریجی تا آخر شهریور به تیم شاهین خبر داد و گفت: 500 میلیون تومان تا آخر هفته از طریق جابجایی تزریق می شود، 500 میلیون تومان تا 20 شهریور و یک میلیاردتومان دیگر تا آخر شهریور درنظر می گیریم که زمینه پرداخت 25 تا 30 درصد قرارداد بازیکنان فراهم شود.

گفتنی است بخش پایانی این جلسه درباره درخواست های کمک با اولویت مساجد و برخی اشخاص بود.

[کد خبر:AJ29344]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب