« آینه جم»؛ معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از برخورد جدی با هرگونه سوء استفاده انتخاباتی از ظرفیت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد.

به گزارش « آینه جم»؛ مهرداد ستوده ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان تنگستان به تبیین استراتژی و سیاست های عمرانی حوزه معاونت عمرانی استانداری پرداخت و اظهار داشت: طبق نقشه راه عمرانی استان باید پروژه هایی که مورد مطالبه مردم هستند در اولویت اجرا قرار گیرند.

برخورد با سوءاستفاده انتخاباتی از شهرداری‌ها و دهیاری‌های بوشهر

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه از ملاک‌های ارزیابی مدیران استان جذب اعتبارات ملی است افزود: از مدیران استان پذیرفتنی نیست که فقط منتظر تزریق اعتبارات استانی باشند و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند و نسبت به جذب اعتبارات ملی اهتمام ورزند.

 معاون عمرانی استاندار بوشهر در ادامه با اشاره به تزریق اعتبارات دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ بالغ بر ۶۷۶ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر پرداخت شد که گام مهمی در تکمیل پروژه‌های عمران شهری و روستایی بود.

 ستوده تصریح کرد: در سال جاری نیز تا پایان مرداد ماه امسال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده و در تنگستان نیز در مدت مذکور ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان در سال جاری تاکنون پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ و ۹۸ اولین دوره‌ای بود که ما هزینه کرد اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده در شهرداری ها و دهیاری ها را نظام‌مند کردیم و توانستیم با یک برنامه مشخص پروژه های کلیدی را اجرا و تکمیل کنیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه با هرگونه سوء استفاده انتخاباتی از ظرفیت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برخورد جدی می‌شود گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید با شفاف سازی مالی خود در جامعه اعتماد سازی کنند. مدیریت استان در بحث مبارزه با فساد اراده محکم دارد و در این راه حاضر است هر گونه هزینه ای را بپردازد چرا که در قبال امانتی که مردم به ما سپرده اند باید پاسخگو و مسولیت پذیر باشیم.

وی همچنین به ظرفیت گردشگری تنگستان اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه گردشگری مطمئن هستیم که شهرستان تنگستان می تواند در آینده نزدیک به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور تبدیل شود و با توجه به ساحل بکر، مناطق زیبای گردشگری، بازار تجاری و تاریخ پرافتخاری که دارد بستر را برای محقق نمودن این هدف هموار کرده است .

 ستوده در ادامه به سفر مدیرعامل سازمان بنادر کشور به تنگستان اشاره کرد و گفت: در بندر محمد عامری و بوالخیر شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بندری با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد تومان بوده ایم که به فضل خدا با تکمیل پروژه ها شاهد رونق این بنادر خواهیم بود.

[کد خبر:AJ29774]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب