به گزارش آینه جم، در حالی که چندین دستگاه اداری و اجرایی با ارتزاق بودجه عمومی در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند اما با بی توجهی به مسئولیت خود، نه تنها چشم بر روی بی‌حجابی و بی‌بندوباری بسته اند بلکه با سکوت خود به نوعی با عادی شدن این فضا هم همکاری می کنند!!!
 
کافی است گذارتان به سواحل استان بوشهر و به خصوص در دو شهرستان تنگستان و عسلویه بیافتد تا در روزهای تعطیل با تعداد فراوانی مسافر و گردشگر از سایر نقاط کشور مواجه شوید که آزادنه کشف حجاب می کنند و تصاویر سلفی و غیر سلفی آنها در فضای مجازی دست به دست می شود.
 
آش این بی تدبیری به اندازه ای شور شده که کنار گذاشتن روسری و تن پوشی که قدیم ها به آن مانتو می گفتند دیگر به عنوان مظهر کشف حجاب و بی حجابی مد نظر این افراد نیست بلکه  با لباس هایی که مختص فضای اندرونی است در ساحل جلوی چشم همدیگر رژه می روند و فکر می کنند که سواحل استان بوشهر قطعه ای از خاک جمهوری اسلامی ایران نیست .
 
شاید خیلی ها فکر کنند که تعداد افراد فاقد حجاب اسلامی در سواحل استان بوشهر آن قدرها هم زیاد نیست که نیاز به یک پیوست درست و درمان فرهنگی داشته باشد در حالی که می گوییم سخت در اشتباه هستید چرا که تعداد افراد فاقد حداقل های حجاب در این سواحل آن قدر زیاد است که افرادی که حداقل های حجاب دارند در آنها گم شده اند.
 
نکته اساسی این است که به محض این که از طریق این رسانه ضرورت احترام به قوانین کشور از جمله قانون عفاف و حجاب را اعلام و خواستار اجرایی شدن آن هستیم عده ای با انتقاد و تخریب سایت سوک، می گویند که مردم دچار مشکلات اساسی در حوزه معیشت و اشتغال هستند و اولویت نباید توجه به موضوع حجاب باشد.
 
این که در سایه بی توجهی دولت در حوزه اقتصادی، مردم روزگار سختی در عرصه معیشت دارند و بیکاری نیز قوز بالای قوز شده حرفی نیست و به عنوان اولویت مرتب به آن پرداخته و در حد دانش خود پیشنهادهایی نیز ارائه کرده ایم اما نمی شود به این بهانه، فضای بسیار بدی که در روزهای تعطیل بر سواحل استان بوشهر در حوزه بی حجابی و بی بند و باری حکم فرماست را نادیده گرفت.
 
انتظار می رود که متولیان حوزه حجاب و عفاف در استان به همراه دستگاه های اداری مرتبط با این موضوع، فکری اساسی برای ساماندهی وضعیت موجود در سواحل استان بوشهر داشته باشند تا احساس شود که فریادهایی که از سر مسئولیت دینی از دهان برخی از ائمه جمعه از بی‌حجابی و بی‌بندوباری در سواحل شنیده می شود به گوش آنهایی که باید بشنوند، رسیده است.
 
به دلیل پاره ای ملاحظات از جمله عدم ترویج بی بندوباری، از بارگذاری تصاویر بی حجابی در سواحل استان بوشهر چشم پوشی می کنیم اما اگر همانطور که در 28 شهریور ماه 1394 در قالب یادداشتی از ( مانتوهای شیشه ای و بدن نما در بوشهر جولان می دهند/  http://sook.ir/fa/news/169688 ) گفتیم و به جزء انواع فحاشی در قالب کامنت چیزی ندیدم ، اکنون نیز با بی توجهی مسئولان روبرو شویم، باید تا سه چهار سال آینده ، آرزوی روزگار امروز داشته باشیم آن چنان که همین امروز آرزوی شرایط چهار سال قبل داریم اگر متهم به عقب مانده بودن نشویم.
 

یادداشت: مهرداد جشنی پور، خبرنگار و فعال رسانه/ سوک

[کد خبر:AJ30046]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب