00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000346826f0f87903b0b4f0ff6.jpg

 

 

 

آینه جم :  خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه سهمیه بنزین آبان‌ خودروهای عمومی "سوخت" شد و به ماه بعد منتقل نگردید. این درحالیست که با شلوغ شدن جایگاهها در ساعات پایانی آبان برای استفاده خودروهای عمومی مثل وانت ها از سهمیه باقی مانده، برخی مسئولان گفته بودند که این سهمیه در کارت ها تا 6 ماه قابلیت استفاده دارد!
  • وزارت کشور خبر داد: جزییات تامین نیاز بنزینی قایق‌های صیادی بزودی اعلام می شود. در این اطلاعیه آمده: با توجه به اعلام استان‌های ساحلی مبنی بر نیاز قایق های صیادی به سوخت بنزین، برنامه ریزی لازم برای تامین نیاز این ناوگان دریایی صورت گرفته و جزییات آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. در حال حاضر نیز امکان استفاده از سوخت آزاد برای این قایق‌ها از طریق کارت سوخت جایگاه‌ها به مقدار لازم وجود دارد.
  • شروع شبانه، ناگهانی و بی مقدمه سهمیه بندی و گرانی بنزین، جدا از ایرادات زیادی که به شیوه آن وارد شده، در حاشیه خود اشکالاتی هم برای برخی مشاغل به وجود آورده که هنوز مورد توجه مسئولان واقع نشده است. یکی از این موارد، بی توجهی تصمیم گیران به مشاغل مرتبط با خودرو و موتورسیکلت بود که کاسبی آنها با بنزین گره خورده؛ مانند تاکسی ها، آژانس‌های تلفنی و تاکسی‌های اینترنتی، وانت‌ها، ناوگان حمل و نقل سبک شهری و پیک موتوری ها. درخصوص برخی از این مشاغل طی روزهای اخیر وعده هایی داده شده، اما برخی دیگر هنوز در مدار تصمیم مسئولان ظاهر نشده است.
  • خبر دیگر مرتبط با این روزها، زمانبر بودن صدور کارت سوخت است. اگر از زمره افرادی باشید که طی روز‌های اخیر برای دریافت کارت سوخت یا صدور المثنی آن یا تعویض کارت سوخته روانه دفاتر پلیس+۱۰ شده اید، حتما می‌ دانید که وعده‌ ای نزدیک‌ تر از دو ماه بعد برای دریافت کارت سوخت به مراجعان داده نمی‌ شود. زمان طولانی مدت که نشان می‌دهد زیرساخت‌های اجرای این طرح چقدر ناقص است.
  • تاکنون از سوی مسئولان استانی درباره دستگیرشدگان تجمعات هفته پیش که بعضا همراه با خسارت به بانک ها یا اماکن دولتی بوشهر همراه بود، گزارشی اعلام نشده است. شنیده های تایید نشده «خلیج فارس» از بازداشت حدود 30 نفر در این زمینه حکایت دارد که بعضا اهل استان نبوده اند، اما مشخص نیست برای چه تعداد از آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.
  • با خبر شدیم وزیر اقتصاد آخر این هفته سفری یک روزه به استان بوشهر خواهد داشت.
  • استاندار بوشهر طی دو هفته اخیر در برنامه های عمومی یا جلسات استانداری حضور نداشته است. پیگیری « این رسانه » نشان می دهد ظاهرا اقدام درمانی "گراوند" و دستور پزشکان برای استراحت وی، باعث شده که استاندار هرچند در بوشهر حاضر دارد، اما امکان شرکت در برنامه های عمومی و جلسات نداشته باشد.
  • یک آمار رسمی نشان می دهد کمترین درصد زنانی که همسرشان را بر اثر «فوت» از دست داده‌اند متعلق به استان بوشهر است. بالاترین آمار در این شاخص هم به همدان اختصاص دارد. همچنین براساس آمارهای اطلس وضعیت زنان و خانواده، بالاترین درصد مردانی که بیش از یک همسر دارند متعلق به استان «سیستان و بلوچستان» است، این درحالیست که استان سمنان با نرخ ۰.۶۹ درصد نسبت به سایر استان‌ها کمترین میزان چندهمسری را تجربه کرده و در این زمینه رتبه آخر را به خود اختصاص داده است.
  • دیگر به بانک ها کپی کارت ملی وصفحات شناسنامه ندهید. این موضوع از سوی بانک مرکزی طی بخشنامه ای اعلام شده و دلیل آن هم سوءاستفاده های مکرر از کپی مدارک شهروندان از سوی برخی بانک ها بوده، خصوصا در زمینه پولشویی و جابجایی ارقام درشت با مدارک هویتی دیگران. براین اساس قرار شده بانک ها با دریافت اصل کارت ملی و شناسنامه، آن را با سامانه ثبت احوال کشور مطابقت داده و پس از احرراز هویت، کد رهگیری دریافت و در پرونده افراد ثبت کنند.
  • خبر می رسد آرامستان جدید بوشهر در جاده نیروگاه اتمی عملیاتی شده است. گویا برای شروع کار، اجساد چند فرد مجهول الهویه که سالها شناسایی نشده بودند، از سوی پزشکی قانونی تحویل شهرداری شده و در آرامستان جدید دفن گردیده است. احتمالا از ابتدای سال 99 دفن اموات در آرامستان بهشت صادق بوشهر (به جز امواتی که پیش خرید قبر انجام داده اند) ممنوع می شود.
  • شورای شهر بوشهر 22 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تیم شاهین شهرداری مصوب کرد. این رقم در قالب لایحه پیشنهادی شهرداری ارائه شده که 3 میلیاردتومان آن مربوط به بدهی های قبل است و 19.5 میلیاردتومان هم تا پایان فصل جاری را پوشش می دهد.
  • با توجه به اینکه از هفته آینده ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم آغاز می شود، گروههای سیاسی و صنفی در بوشهر فضای تبلیغات انتخاباتی گرفته است. نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس از 10 آذر به مدت یک هفته انجام می شود. زمان انتخابات نیز 2 اسفند سالجاری است.
  • مصوبه 6 ماه پیش شورای شهر بوشهر برای رایگان شدن اتوبوس شهری برای سربازان وظیفه، ولی این مهم هنوز از سوی شهرداری اجرایی نگردیده است.
  • پرداخت نشدن یارانه مراکز بهزیستی در ماههای اخیر مشکلات متعددی را برای این مراکز و تامین نیاز مددجویان و توان یابان زیرپوشش این مراکز رقم زده است. شنیده می شود مراکز روزانه توانبخشی و مراقبت در منزل از مرداد‌ماه و مراکز شبانه‌روزی از مهرماه یارانه دریافت نکرده‌اند و این مسئله باعث شده تا در خدمات‌رسانی به مددجویان با مشکلاتی مواجه شوند. 
  • خبر تایید ایجاد منطقه آزاد بوشهر از سوی مجلس و شورای نگهبان که هفته پیش رسانه ای شد، به عقیده برخی کارشناسان، هنوز شوک جدیدی به قیمت مسکن و زمین وارد نکرده است. به گفته آنها، این شوک قیمتی در سنوات گذشته که بحث های اولیه درباره منطقه آزاد بوشهر مطرح یا در مراکز تصمیم گیری مثل مجلس در حال بررسی و تصویب بود رخ داده و به نظر می رسد در شرایط کنونی، شوک غیرمعمولی بر قیمت زمین و مسکن وارد نکند، ضمن اینکه کاهش قابل توجه نقدینگی در دست مردم هم، خرید و فروش مسکن را کساد کرده است.
  • شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر اعلام کرد: راهپیمایی اعتراض به اغتشاشات اخیر، صبح شنبه از ساعت 9:30 از خیابان فاطمیه تا میدان امام خمینی (ره) بوشهر برگزار می شود.
  • شنیده ها از ارتقا شهر چغادک به بخش در آینده نزدیک حکایت دارد.گویا پرونده موافقت وزارت کشور برای این ارتقا به هیات دولت ارسال شده و در انتظار بررسی در صحن هیات وزیران است و قول هایی در این خصوص از سوی جهانگیری معاون اول رییس جمهور به خدری نماینده بوشهر داده شده است. مرکز استان بوشهر دارای بخش های مرکزی و خارگ است و درصورت تصویب ارتقا چغادک، دارای سه بخش می شود.
  •  خلیج فارس 
[کد خبر:AJ30275]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب