آینه جم: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شرایط آموزش و پرورش از لحاظ مالی، تجهیزاتی و امکاناتی ضعیف است.

علیمراد کرمی صبح شنبه در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: تعامل مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با فرمانداران، بخشداران مسوولان منطقه ای و محلی ضروری است.
شرایط آموزش و پرورش از لحاظ مالی و امکاناتی ضعیف است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: شرکت فعال مدیران در کمیته برنامه ریزی برای رایزنی و اعلام دغدغه های دانش آموزان برای دریافت اعتبارات بیشتر، مورد توجه مدیران و روسا باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید نگاه مسوولان را از فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز به نیروی انسانی مطعوف کرد و آموزش و پرورش با توجه به داشتن بزرگترین جامعه آماری آموزش نیروی انسانی که آینده سازان کشور باشند باید به صورت ویژه دیده شود.

تقویت نیروی انسانی

کرمی با بیان اینکه شرایط آموزش و پرورش از لحاظ مالی، تجهیزاتی و امکاناتی ضعیف است اظهار داشت: آموزش و پرورش با وجود مدیران توانمند خود، کمبودها را کم رنگ کرده است و جایگاه رفیع خود را به مانند گذشته در بین مردم از دست نداده است.

وی تاثیر مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه را زیاد دانست و ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش براساس تعهد خود و به دور از حواشی، فعالیت خود را به پیش می برد و بدون توجه به اتفاقات و حوادث پیش آمده به رسالت خود جامعه عمل می پوشاند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به جذب نیروهای تازه استخدام حق التدریس، خرید خدمات، بسته حمایتی، سرباز معلم و نیروهای بازنشسته بدون انگیزه در آموزش ابتدایی اشاره کرد و تاکید کرد: آموزش نیروی انسانی از جمله مدیران، معلمان و نیروهای جدید الورود در آموزش ابتدایی با توجه به شرایط تخصصی آموزش ابتدایی از برنامه های شهرستان ها و مناطق استان باشد.

پرداخت همزمان حقوق نیروها

کرمی با بیان اینکه نیازهای واقعی استان و سقف ساعت های تخصیص داده شده به نیروهای حق التدریس از مطالبات وزارت آموزش و پرورش از استان است گفت: وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد حقوق نیروهای حق التدریس را همزمان با حقوق نیروهای رسمی پرداخت کند.

وی افزود: پرداخت کارورزی، روستا مرکزی و سنوات ارفاقی با وجود عدم تخصیص بودجه مد نظر از وزارت متبوع از اولویت های حوزه مالی آموزش و پرورش استان است.

انتقاد از برگزاری نشست‌ های بی‌ رویه

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: تغییرات مدیریتی با توجه به اینکه تغییرات ایده‌ها، تغییر نگرش‌ها و تغییر روش‌ها را به همراه دارد لازم است ولی این تغییرات باید رو به جلو و برای اصلاح سیستم باشد.

کرمی به برگزاری نشست های بی رویه و بازدیدهای خارج از عرف انتقاد کرد و اظهار داشت: نشست ها و بازدیدهای آموزش و پرورش استان باید برنامه ریزی شود و تا حد امکان نشست ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و بازدیدها نیز باید در قالب گروه های آموزشی انجام شود.

مهر

[کد خبر:AJ30289]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب