3942124_9153.jpg

 

 

آینه جم   -رقیه زیرک: از امروز متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در بوشهر می توانند با مراجعه به سایت tem.mrud.irثبت نام کنند.

 

به گزارش « آینه جم »؛ بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، در فاز هفتم اجرای این طرح، از ساعت 10 صبح  سه شنبه ۲۶ آذر ماه    ثبت نام در شهرهای پنج استان بوشهر، فارس، اردبیل، آذربایجان شرقی و مرکزی آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

اقدام ملی مسکن طرحی است که دولت دوازدهم به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز کرده است. در این طرح، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت های فرسوده و ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث می‌شود.

در طرح  اقدام ملی تولید مسکن سه شیوه کلی تامین زمین وجود دارد که برای دهک‌های مختلف، متفاوت است. بدین معنا واگذاری زمین ۹۹ ساله برای دهک‌های کم درآمد، قیمت تمام شده برای واحد مسکونی در شهرهای میانی و شهرهای جدید با دو سال تنفس و سه سال پرداخت اقساط زمین و همچنین پروژه های مشارکتی است.

ارائه تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم که قبلا برای خرید به متقاضیان تعلق می‌گرفت به بخش ساخت طرح اقدام ملی مسکن، ارائه وام در بافت فرسوده که بخشی از منابع آن توسط بانک مسکن و بخشی دیگر توسط صندوق توسعه تامین خواهد شد و در نهایت ارائه تسهیلات ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد از روش‌های ارائه تسهیلات این طرح است.

در مرحله نخست، متقاضیان ۳۰ درصد قیمت تمام شده را به عنوان آورده وارد طرح می‌کنند و این که این میزان به چه مبلغی باشد بر اساس پروژه‌ها و شهرها متفاوت خواهد بود.

قیمت تمام‌شده واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی قابل محاسبه با جزئیات دقیق نیست و قطعا بر اساس نوع متراژ و این که در کدام استان و کدام شهر و با چه مصالحی است متغیر خواهد بود.

اقساط تسهیلات ۷۵ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد در مدت ۱۲ سال ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. اما این رقم برای افرادی که حساب صندوق پس انداز مسکن یکم دارند در بافت فرسوده کلان شهرها ماهانه ۷۰۰ هزار تومان به طور تقریبی پرداخت می شود.

در طرح اقدام ملی مسکن به هیچ عنوان امکان خرید و فروش سهم واحدهای مسکونی وجود ندارد.

سهمیه استان بوشهر: 2 هزار و 490 واخد

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به شروع ثبت نام طرح ملی مسکن در استان گفت: در طرح اقدام ملی مسکن نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نیست و متقاضیان از نخستین ساعت اعلام آغاز ثبت نام برای این طرح می‌توانند با مراجعه به سامانه نسبت به بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کنند و وجود نقص در پرونده نیز از سوی سامانه مربوطه به متقاضی اعلام می‌شود.

 

فرزاد رستمی بیان کرد: این طرح شامل کسانی می‌شود که خود یا افراد تحت تکفل آن‌ها از ۲۲ بهمن ۵۷ زمین یا تسهیلات یارانه‌ای از دولت دریافت نکرده باشند و از اول فروردین ۸۴ زمین یا منزل مسکونی نداشته و پنج سال در شهر مورد نظر سکونت داشته باشند.

رستمی افزود: برای ثبت نام نیاز به ۳۰ درصد آورده متقاضی و بقیه نیز تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی با کارمزد ۱۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در بوشهر مسکن مهر فاقد متقاضی نداریم و در برازجان هم مسکن مهر تعیین تکلیف شده است گفت: تا پایان امسال پرونده‌های غیر حقوقی مسکن مهر استان به طور کامل بسته می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر هم گفت: اولویت اول ثبت‌نام از متقاضیان طرح ملی اقدام مسکن در شهر بوشهر و عالیشهر است که حداقل ۵ سال سکونت در این شهر‌ها داشته باشند.

 مدارک مورد نیاز

در زمان ثبت‌نام‌ ارائه فایل اسکن شده (در قالب jpg و حداکثر حجم 200 کیلو بایت) به شرح زیر:
۱- گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر (اجاره نامه معتبر، گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان و....)
۲- ارائه اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل
۳- ارائه اصل شناسنامه متقاضی و همسر
۴- ارائه گواهی کفالت (سرپرستی) در صورت ضرورت
۵- ارائه اصل سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین

* متقاضیان می توانند از طریق کد رهگیری 10 رقمی و کد ملی از وضعیت پرونده خود با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی به آدرس tem.mrud.ir مطلع شوند.

 

 

* خلیج فارس 

[کد خبر:AJ30664]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب