آینه جم: خبرنگاران «این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه عکاسان بوشهری در حمایت از مهدی جعفری عکاسی که در دومین بازی پیاپی به دلیل نامعلوم محروم شده، روز گذشته در بازی شاهین و نساجی از جایگاه خبرنگاران این دیدار را نظاره کردند. عکاسان اعتقاد دارند محرومیت خبرنگاران و عکاسان باید طبق ضوابط باشد و این نوع برخورد در شأن کسانی نیست که سرما و گرما اتفاقات مستطیل سبز را در قاب دوربین های خود ثبت می کنند.
  • شماری از اعضای ائتلاف اصولگرایان در بوشهر در مقابل معرفی عبدالکریم جمیری به عنوان گزینه این تشکل برای حوزه انتخابیه بوشهر مقاومت می کنند و معتقدند باید به سراغ گزینه های جوانتر رفت.
  • حذف سهم دیر از عوارض آلایندگی پارس جنوبی، موجب نگرانی مردم و مسئولان این شهرستان شده‌ است. شهرستان دیر در فاصله ۱۲کیلومتری فازهای پالایشگاهی و پتروشیمی پارس جنوبی قرار گرفته و بر محیط زیست این شهرستان اثرگذار است، از این رو پرداخت عوارض آلایندگی برای جبران مشکلات زیست محیطی حق مردم شهرستان دیر قلمداد می شود.
  • تیراندازی ماموران پلیس به سرنشینان پراید در روستای نظرآقا دشتستان با حاشیه هایی همراه شده است. معاون اجتماعی پلیس بوشهر گفته: نیمه شب جمعه، ماموران انتظامی پاسگاه روستای نظرآقا حین گشت زنی به یک خودرو پراید فاقد پلاک مظنون شدند که سرنشینان پراید به محض رویت عوامل انتظامی فرار کردند و به دستور ایست پلیس بی اعتنایی نمودند. از این رو، ماموران پلیس با رعایت اصول تیراندازی ابتدا اقدام به تیراندازی هوایی کردند ولی راننده خودرو به دستور پلیس توجهی نکرد و به مسیر خود ادامه داد که در همین ارتباط ماموران با تیراندازی به سمت لاستیک خودرو قصد داشتند آن را متوقف کنند اما متاسفانه تیرها با برخورد به بدنه خودرو به راننده و سرنشین اصابت می کند. متاسفانه راننده خودرو بر اثر شدت جراحت در صحنه حادثه فوت می کند و سرنشین آن توسط عوامل امدادی سریعا جهت مداوا به یکی از مراکز درمانی منتقل شد.
  • افزایش سقط جنین در کشور واکنش یک مسئول را در پی داشته است. رئیس سازمان پزشکی قانونی در حاشیه سفر به بوشهر با بیان اینکه افزایش آمارهای سقط جنین زنگ خطری برای نظام سلامت کشور وجود دارد، گفته: براساس آمار غیر رسمی که مسئولان وزارت بهداشت اعلام می‌کنند حداقل حدود ۱۲۵ هزار سقط جنین غیرقانونی وجود دارد که نظام سلامت برای این موضوع باید فکری کند. این درحالیست که سال گذشته 12 هزار درخواست سقط جنین دریافت شد که با 9 هزار مورد آن موافقت گردید.
  • خبر می رسد وزیر رفاه طی هفته جاری به عسلویه سفر می کند. گویا بازدید از برخی پتروشیمی هایی که صندوق های وابسته به این وزارتخانه سهامدار اصلی آن هستند از اهداف سفر شریعتمداری عنوان شده است.
  • گفته می شود هفته پیش دو خودرو بدون پلاک در چهارراه بسیج گناوه پس از تیراندازی، از محل متواری شدند.  تاکنون مرجعی رسمی در این خصوص اظهارنظر رسمی نکرده است.
  • گفته می شود دولت قصد محدود کردن صادرات خرما را دارد که به ضرر نخلداران و صادرکنندگان ارزیابی می شود. ظاهرا قرار است از فروردین تا شهریورماه صادرات خرما با افزایش چندبرابری تعرفه عوارض همراه شده با این توجیه که بازار داخلی در فصل منتهی به ماه رمضان و پس از آن متعادل باشد. برخی کارشناسان معتقدند که دست کم 30 درصد محصول سال گذشته در انبارها مانده که تکافوی نیاز بازار ماه رمضان در کشور را می دهد و تصمیم دولت با پایین آمدن قیمت برای نخلداران مواجه می شود.
  • برخی شنیده ها از تغییر مدیرکل تامین اجتماعی حکایت دارد. گویا "ق" که پیش از این مدیر برخی شعب این سازمان در استان بوده جهت تصدی این سمت مطرح شده است. ظاهراً "شیرکوند" مدیرکل تامین اجتماعی استان نیز به همین سمت در تهران منصوب خواهد شد.
  • "علی افراشته" استاندار اسبق بوشهر و معاون اجرایی پیشین رییس مجلس که حوزه انتخابیه اش را از دشتی و تنگستان به بوشهر تغییر داده، گفته: پس از وصول درخواست های مکرر و اعلام حمایت جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان استان و هواداران در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم به این نتیجه رسیدیم تا حوزه انتخابیه خود را تغییر دهیم. وی گفته: این اقدام به معنای اعلام حمایت از کاندیدای خاصی در دشتی و تنگستان نیست.
  • برخی سخت گیری ها در جریان سفر رییس قوه قضاییه به مذاق خبرنگاران خوش نیامده است. گویا در اغلب جلسات تلفن همراه خبرنگاران در زمان ورود جلسات ضبط و پس از پایان نشست به آنها داده شده، این درحالیست که در سفر سایر سران قوا گوشی های تلفن همراه در اغلب جلسات پس از بازرسی در اختیار آنها قرار می گرفت.
  • شنیده شده از طریق وزارت نفت 10 میلیاردتومان به اداره کل ورزش و جوانان واریز شده تا به تیم لیگ برتری پارس جم تزریق شود، اما در این کار تأخیر صورت گرفته است. ظاهراً اداره کل ورزش و جوانان معتقد است ابتدا باید از دستگاههای نظارتی و بازرسی درخصوص جابجایی این اعتبار استعلام کرد. تأخیر در واریز این مبلغ باعث پاس نشدن بخشی از چک قرارداد بازیکنان این تیم و خودداری آنها از شرکت در برخی تمرینات هفته قبل شد.
  • شنیده شده در پرواز هفته قبل بوشهر به مشهد مربوط به شرکت ایرتور، انفجار موتور در زمان تیک‌آف، این پرواز را لغو کرد.
  • با توجه به نزدیک شدن به زمان اعلام نهایی و قطعی کاندیداهای مجلس از سوی شورای نگهبان، گمانه زنی ها درباره تاییدصلاحیت برخی داوطلبان انتخابات در 3 حوزه استان افزایش یافته است. برخی نیز معتقدند این موارد صحّت ندارد و بیشتر با هدف حفظ کردن همراهان و هواداران است. لیست نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس در 22 بهمن اعلام می شود.
  • پویشی که در فضای مجازی درخصوص اموال، دارایی و حقوق داوطلبان انتخاباتی مطرح شده، با آماری که از سوی برخی داوطلبان یا نزدیکان آنها مطرح می شود، به طنز مبدل شده، طوری که مشخص نیست برخی از داوطلبان چگونه می خواهند در این شرایط هزینه های بالای ابام تبلیغات را بپردازند.
  • از پست‌های مدیریتی استان یک پست کم می‌ شود. گویا این اتفاق با ادغام شرکت آبفا روستایی در آبفا شهری بزودی رخ می دهد، موضوعی که به یکپارچه سازی مجموعه آبفا در استان منجر می شود. به عقیده بسیاری از کارشناسان، این موضوع به تسهیل و بهبود روند توزیع آب در همه مناطق استان و چابک سازی اداری منجر خواهد شد.
  • یک تشکل مردم ‌نهاد فعال در حوزه مبارزه با فساد برای داوطلبان آزمون صداقت گذاشته است. گویا در این آزمون داوطلبان با امضای تعهدنامه ‌ای به این تشکل وکالت می دهند از طرف مردم فعالیت ‌های آنها در صورت انتخاب برای نمایندگی را رصد و اگر تخلفی دیدند، نماینده را رسوا کنند. گفتنی است این تشکل را‌ احمد توکلی اصولگرا و نماینده سابق مجلس مدیریت می کند.
  • برخی خبرها از تکاپوی داوطلبان تاییدشده برای جلب حمایت داوطلبان شاخص ردصلاحیت شده حکایت دارد. گویا در این رایزنی ‌ها تصاحب سبد رأی داوطلب ردصلاحیت شده هدف اصلی است. به نظر می رسد این نوع رایزنی ‌ها می ‌تواند به تعاملاتی برای باقی ‌ماندن برخی داوطلبان شاخص ردصلاحیت شده در مدیریت منجر شود.
  •  رئیس سازمان زندان ها در سفر به بوشهر گفته: در استان بوشهر جرم اول سرقت و پس از آن مواد مخدر است که همین نسبت در کشور نیز وجود دارد. به گفته جهانگیر، وضعیت زندان‌های استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری بهتر است.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ31420]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # پارس جم 1398-11-19 14:01
مدیر ورش جوانان عوض کنین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # هاشم 1398-11-19 14:03
کاندیدا شفاف سازی کنیند حتی اموال پدر مادر همسرپسر دختر همه جمع بزنید تا اخر ببیند از میلیاردها گذشته است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب