آینه جم: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی بوشهر از شهروندان خواست که برای اطلاع درباره بیماری کرونا و دریافت خدمات مشاورهای به جای تماس با ۱۱۵ با شمارههای ۱۸۱۹ و ۴۰۳۰ تماس بگیرند.
به گززارش «آینه جم»؛ عبدالرحیم دادجو با اشاره به افزایش تماسهای گرفته شده با مرکز ۱۱۵ اورژانس افزود: از مجموع این تماسها حدود نیمی از آنها مربوط به سوالاتی است که در مورد بیماری کرونا پرسیده میشود.
دادجو اظهار داشت: در چنین شرایطی باید امکانات و فرصت تماس را برای کسانی در نظر بگیریم که واقعا نیازمند به خدمات و فوریتهای پزشکی هستند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی بوشهر اضافه کرد: بخش عمده تماسهایی که با ۱۱۵ برقرار میشود مربوط به کسانی است که یکی از علایم اولیه بیماری کرونا از قبیل تب، سردرد، آب ریزشبینی و یا تنگی نفس دارند و تقاضای راهنمایی دارند.
دادجو گفت: اینگونه تماسها از موارد غیر فوریتهای پزشکی است که از طریق تماس با ۱۸۱۹ و ۴۰۳۰ میتوانند به پاسخ لازم برسند و شهروندان اجازه دهند که تلفن ۱۱۵ برای مواردی باشد که شدت بیماری فرد زیاد شده و علائمی دارد که نیاز است به سرعت خدمات فوردیتهای پزشکی دریافت کند.
وی اضافه کرد: بیماری کرونا میتواند از یک تب، آبریزشبینی، سوزشگلو یا گلودرد و بدن درد آغاز شود اما آنچه که برای ما نگران کننده است وجود علایمی مانند تب بسیار شدید، تنگی نفس، کاهش سطح هوشیاری، سرفههای مکرر، تهوع و استفراغ است که فرد دارای چنین علایمی باید به مراکز درمانی منتقل شود.
وی گفت: این بیماری مسری و واگیردار است و هرچه تردد مردم به ویژه افراد دارای علایم بیماری کمتر باشد، امکان سرایت آن نیز کمتر میشود.
[کد خبر:AJ31823]