آینه جم    رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان گفت: حق عوارض آلایندگی کجا باید صرف شود که مهمتر از سلامت و درمان مردم باشد؟!

به گزارش آینه جم ؛   دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان کنگان در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: امروز مسئله ویروس کرونا به عنوان بحرانی ترین معضل تمام کشورهای جهان است به طوری که هزاران انسان را در خارج و داخل کشور به کام مرگ کشانده و صدها هزار انسان را مبتلا کرده است.

در این شرایط کاملا بحرانی و خاص، قطعا حوزه درمان به تنهایی توان مقابله با این ویروس خطرناک ندارد. مسئله ای که امروز کشور ما به آن دچار شده است را می توان به کشتی تشبیه کرد که تمام افراد درون آن با یک خطر بنام کرونا روبرو هستند و لذا تمام ارکان این کشتی موظف به کمک برای بیرون کردن و از بین بردن خطری هستند که افراد درون کشتی را تهدید می کند.
انتظار ما این است که در این شرایط بی سابقه در طول ۵۰ سال اخیر، نهادهای قدرتمند به کمک حوزه درمان بشتابند. انتظار ما از منتخبین مردم، شوراها و خیرین و متعهدین بیش از سایر اقشار جامعه است. اگر امروز به ما کمک نشود، شاید فردا دیر باشد و عواقب آن که می تواند تهدید جان مردم منطقه باشد، همه ما را سوگوار عزیزانمان خواهد کرد. وقتی می توان حق عوارض آلایندگی را که در واقع حق سلامت مردم است برای حفظ سلامت آن ها استفاده کرد، منتظر چه اتفاق جدیدی هستیم؟ در این شرایط خطرناک و بحرانی هیچ اقدامی و هیچ هزینه ای مهمتر و حیاتی از مقابله با کرونا نیست . ویروس کرونا اگر شیوع بالایی پیدا کند، هیچ کس تضمین نمیکند که روزانه چندین جسد و فوتی روی دست مردم نیاید. پس بهتر است تا اندک فرصت ها باقیست، نهایت اقدام موثر خود را بکار ببریم. 
از مجموعه شهرداری های سه گانه و همچنین شوراهای و دهیاری های تقاضا دارم بخشی از عوارض آلایندگی که در واقع برای سلامت مردم است، در این زمینه تصویب و هزینه کنند؛ این کار صدقه نیست بلکه یک وظیفه انسانی و متعهدانه است که بنده و این عزیزان با هم باید آن را به نحو احسن انجام دهیم تا در پیشگاه خداوند متعال مشمول رحمت شویم و ان شاءالله از این بحران عبور کنیم

[کد خبر:AJ32134]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب