https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/2/11/11813921_405.jpgآینه جم: یک حلقه طلحه مار که در خانه یکی از اهالی گناوه پیدا شده بود، در طبیعت رها شد.

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی محی زیست استان؛ کارشناس بانک ژن و مسئول درمان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پس از ورود یک حلقه مار به محل سکونت یکی از اهالی شهر گناوه، صاحبخانه دوستدار محیط زیست آن را زنده گیری کرد و  به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه تحویل داد.

محمد پاپری زارعی افزود: این مار برای شناسایی و نمونه برداری و تشخیص سلامت به واحد بانک ژن و نقاهتگاه حیات وحش استان منتقل و مشخص شد که از گونه طلحه مار است که گونه‌ای نیمه سمی و به نسبت کمیاب در ایران به شمار می‌رود.

او ادامه داد: دامپزشک این مار را پس از تحویل معاینه کرد و پس از بیومتری و نمونه برداری آن را در زیستگاه مناسب رها سازی کردیم.

این کارشناس محیط زیست بیان کرد: طلحه مار به علت شباهت رفتار به کبری به شبه کبری نیز معروف است.

پاپری زارعی با اشاره به مشخصات طلحه مار، حداکثر طول این گونه را ۱۱۷ سانتیمتر و دم ۲۰ سانتیمتر عنوان کرد و گفت: این مار بدن قهوه‌ای متمایل به زرد یا خاکستری با خال‌های تیره، دو خط قهوه‌ای یا سیاه رنگ در دو طرف سر و در پشت گوشه‌های دهان، سطح شکمی سفید یا متمایل به زرد و یکنواخت یا با خال‌های صورتی دارد.

[کد خبر:AJ32448]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب