آینه جم: طی هفته های اخیر فعالیت برخی مراکز جامع سلامت استان در زمینه بیماریابی کرونا باعث نگرانی و بعضا اعتراضات اهالی پیرامون این مراکز شده، اتفاقی که ناشی از ناشناخته بودن ابعاد فعالیت این مراکز و توجیه نکردن منازل پیرامون آن بوده است.

به گزارش اینه جم؛ در همین خصوص صبح شنبه شماری از اهالی محله باغ زهرا بوشهر مقابل مرکز بیماریابی فعال در محله شان تجمع کرده و خواستار تعطیلی آن شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جمع معترضان بابیان اینکه مراکز بیمار یابی در استان بوشهر هیچ آلودگی به همراه ندارد گفت: مردم استان بوشهر نگران نباشند زیرا سلامتی مردم برای ما در اولویت است.

مراکز بیمار یابی در استان بوشهر هیچ آلودگی به همراه ندارد

سعید کشمیری اظهار داشت: در زمان حاضر مردم از فعالیت این مراکز بیمار یاب نگران هستند اما باید بدانند این مراکز هیچ آلودگی به همراه ندارد، چون تمهیدات لازم اندیشیده شده و بخش مربوط به بررسی این افراد جداسازی شده و مابقی تماسی با این بخش نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و شناسایی بهتر و سریع‌تر بیماران، ۲۰ مرکز بیمار یابی در مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق پرجمعیت این استان راه‌اندازی شده است.

کشمیری بابیان اینکه نمونه‌گیری از افراد مشکوک در این مراکز بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و تأمین سلامت مردم است تصریح کرد: در کنار راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی امروز راهبرد بیماریابی و شناسایی زودهنگام موارد مثبت بیماری و جداسازی آن‌ها از افراد دیگر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است چراکه این افراد هرروزی که از آلودگی آن‌ها می‌گذرد می‌توانند بیماری را به چندین نفر دیگر منتقل کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر اظهار داشت: اگر در مراحل نخست و قبل از اینکه بیماری به سایر افراد منتقل شود افراد آلوده شناسایی و جداسازی زودتر انجام شود افراد کمتری آلوده و به این ترتیب می‌توان سریع‌تر زنجیره انتقال را قطع کرد.

کشمیری بیان کرد: برخی از کشورها همچون آلمان و کره جنوبی نیز با همین روش توانسته‌اند این بیماری را به خوبی کنترل کنند، شناسایی بیشتر بیماران قطعاً برای خود فرد و دیگران و نیز اثرات مثبت بیشتری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: به مردم استان بوشهر این اطمینان خاطر می‌دهیم که نمونه‌گیری از افراد مشکوک در این مراکز بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و همراه با تأمین سلامت مردم است و موجب شیوع بیماری نخواهد شد.

وی تأکید کرد: نگرانی‌ها باید در خصوص تجمع‌ها، دور همی‌ها، ترددهای بی‌مورد در اماکن عمومی مانند پارک‌ها، بازار و ساحل باشد نه اینکه نسبت به مراکز بیمار یابی که تلاش می‌کنند افراد ناقل را شناسایی کنند نگرانی باشد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر بابیان اینکه شرایط نمونه‌گیری در این مراکز رعایت شده اظهار کرد: افراد دارای علائم کرونا، بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن و کسانی که با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند می‌توانند به مراکز منتخب مراجعه کنند.

عکس: محمد غلامحسینی- دانشگاه علوم پزشکی

[کد خبر:AJ32457]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب