آینه جم: خاکسپاری شادروان عبدالمحمد پوربهی پیشکسوت باشگاه شاهین بوشهر که بر اثر کرونا درگذشت در امامزاده محمدباقر محله خواجه های بوشهر، ابهاماتی برای شهروندان و اهالی در پی داشت.

به گزارش آینه جم؛ تاکنون اجساد متوفیان کرونا در بوشهر در آرامستان جدید در محله تنگک خاکسپاری می شد، ولی اینبار با تقاضای خانواده شادروان پوربهی و پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان، پیکر ایشان در قبرستان محلی در امامزاده محمدباقر تدفین شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در این خصوص می گوید: اجساد افراد مبتلا به کرونا در آرامستان‌هایی که مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دفن می‌شوند.

حسن فخرایی بیان کرد: شستشو و دفن متوفیان به عهده کارکنان آرامستان (شهرداری) است و با استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل دستکش، ماسک، لباس ضد آب، چکمه، عینک یا محافظ صورت (شیلد) با نظارت کارشناسان بهداشت محیط این مرکز صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: از جمله مواردی که در نظارت بهداشتی بر دفن اجساد مبتلایان به کرونا به آن توجه می‌شود، حفر قبر دست‌ِکم به عمق دو متر است که کف قبر با پودر آهک پوشانده می‌شود و بر روی اجساد دوباره مقداری آهک ریخته می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ادامه داد: همچنین ضروری است مراسم تشییع با حداقل جمعیت برگزار شود و از انتقال میت به مساجد، اماکن متبرک و منازل خودداری شود.

فخرایی عنوان کرد: همه اجساد در شهر محل دفن، غسل و گندزدایی می‌شوند و پس‌ از آن با رعایت شیوه‌‎نامه‌های بهداشتی برای دفن به آرامستان مورد نظر با آمبولانس حمل جسد، منتقل می‌شوند.

او به بازماندگان جان‌باختگان کرونا هم تاکید کرد در صورت دارا بودن نشانه‎‌هایی مانند تب بالای ۳۸ درجه، سرفه و گلو درد، نارسایی تنفسی و تنگی نفس و علائم گوارشی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

[کد خبر:AJ33252]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب