اطلاعیه بازگشایی مدارس استان بوشهر 
بسم الله الرحمن الرحیم 
استحضار دارید که در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم، سالی خاص و متفاوت که برنامه ریزی و هماهنگی عوامل و دست اندرکاران و مجریان، و جلب مشارکت خانواده ها عنصر کلیدی موفقیت خواهد بود، بنابراین پیرو مذاکرات قبلی لازم است در فرصت باقیمانده تا شروع سال تحصیلی جدید،  موارد زیر را مجددا مورد مداقه و توجه قرار داده و به مجریان ابلاغ فرمائید؛
۱- سال تحصیلی جدید از روز شنبه پانزدهم شهریور ماه آغاز خواهد شد مصاحبه ها، مکاتبات و سایر مصوبات در کمیته های مختلف استانی و شهرستانی منحصرا در چارچوب و ذیل این سیاست قابلیت اجرایی دارند.
۲- آموزش حضوری در بین همه شیوه های پیش بینی شده ، اصل و در اولویت است؛ بنابراین  اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه های محلی و شبکه ارتباطی داخلی آموزش و پرورش( که در اجلاس درباره آن صحبت شد) با مدیران مدارس، برای حضور دانش آموزان در مدرسه بر اساس شیوه نامه های ابلاغی  و به تعداد مجازصورت پذیرد.
۳- بدون قید الزام و تصریح به اختیاری بودن حضور دانش آموزان در کلاسها و مدارس، فرصت های آموزشی پیش بینی  شده برای آموزش اعم از آموزش حضوری، مدرسه تلویزیونی، شاد و بسته های یادگیری معرفی شده و با خانواده ها و دانش آموزانی که غیبت کرده اند، مدارا شود.البته مدرسه باید در جریان دلیل عدم حضور دانش آموزان بوده و ضمن کسب اطمینان از آموزش دانش آموز به یکی از روشهای اعلام شده مستمرا روند پیشرفت تحصیلی آنها را پایش کند.
۴- در دو هفته اول شروع سال تحصیلی، تا مهر ماه باید هماهنگی های لازم بین اعضای شورای مدرسه، معلمان، دانش آموزان و خانواده ها برای انتخاب الگوهای مناسب تشکیل کلاسها، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مساحت مدرسه و تعداد دانش آموزان ، توافق و تمرین شود.
۵- برنامه هفتگی کلاسها و مدارس طوری تنظیم شود که زمان هر ساعت آموزشی،  حداکثر ۳۵ دقیقه منظور شود .
۶- تولید و پخش تصاویر و فیلم های مناسب از تمهیدات فراهم شده برای بهداشت و ایمنی محیط های آموزشی و حضور حفاظت شده دانش آموزان در مدارس در دو هفته آینده از صدا و سیمای استان و سایر فرصت های اطلاع رسانی در اولویت قرار گیرد.
۷- ویرایش جدید شبکه آموزشی دانش آموز تا چند ساعت دیگر جهت نصب و اطلاع رسانی به همه مدیران مناطق، مدارس، معلمان و دانش آموزان از همین طریق تقدیم می شود.
۸- مدیران محترم استان و روسای شهرستانها و مناطق شخصا بر اجرای امور نظارت کرده و از حسن انجام آن اطمینان حاصل کنند.
۹- هر ساعت از ساعات این روزها اهمیت طلایی دارد و لازم است به بهترین وجه در جهت سازماندهی سنجیده، با شکوه و بدون خطا بهره برداری شود
۱۰- در صورت بروز هر گونه ناهماهنگی در سطح استان برای برگزاری آیین شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، با فوریت به اینجانب اطلاع رسانی شود.
 
کرمی _ مدیر کل آموزش و پرورش
[کد خبر:AJ33643]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب