آینه جم: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: استخدام نیروی کار غیربومی در این استان ممنوع شد.

به گزارش آینه جم؛ ارسلان غمگین در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: شرکت‌های صنعتی، پتروشیمی، نفت، فولاد و کشاورزی در استان برای استخدام نیروی کار جدید ملزم به بکارگیری افراد بومی شدند مگر اینکه افراد بومی تخصص لازم را نداشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت این مصوبه افزود: رؤسای ادارات کار در شهرستان‌ها پیگیر این موضوع هستند و اگر شرکتی تخلف کند با آن برخورد و نیروی مذکور اخراج خواهد شد. رسانه ها به ما کمک کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز در رابطه با استخدام نیروهای بومی خصوصا در ماهشهر تاکید کرده است عنوان کرد: اخیرا نیز یکی از شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقدام به جذب ۹۰ نیروی کار کرد که طبق استعلامات اخذ شده تمام افراد تازه استخدام بومی ماهشهر و شهرک‌های اطراف بوده‌اند.

کلاس درس خوزستانی ها برای مدیران بوشهری

سال هاست در صنایع نفت و گاز استان بوشهر خصوصا منطقه ویژه پارس نسبت به جذب نیروهای بومی کم لطفی می شود یا عمدتا مشاغل سطح پایین که امکان رشد چندانی در آن نیست، نصیب بومی ها می گردد.

این درحالیست که حدود 15 سال از مصوبه هیات دولت درباره الزامصنایع نفت و گاز استان برای سهم 50 درصدی به بومی ها در استخدام های شان می گذرد، اما در خوشبینانه ترین آمارهای رسمی، سهم بومی ها از اشتغال پارس جنوبی حدود 30 درصد برآورد می شود.

جالب اینکه وقتی پای استخدام های عسلویه به میان می آید، در سطح کشور، پارس جنوبی را سرمایه ملی دانسته که دست و پا کردن شغل در آن حق همه هموطنان است، اما زمانی که فراخوان آزمون های استخدامی صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی در استان های دیگر منتشر می شود، همه ظرفیت ها برای ممنوعیت استخدام غیربومی ها و بالا بردن سهم بومی ها بکار گرفته می شود؛ گویا این تاسیسات در استان های دیگر اختصاصی آنهاست.

به هرحال، تصمیم اخیر مسئولان خوزستان یک کلاس درس برای مدیران استان بوشهر است که با بهره گیری از تجربه این استان، پیگیر احقاق حق بومی ها در استخدام های بوشهر خصوصا صنایع وابسته به وزارت نفت باشند.

امیدواریم در این وظیفه مدیریتی کم کاری نشود!

[کد خبر:AJ33671]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب