آینه جم؛   خبرنگاران « این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه در دفترچه آزمون استخدامی سال 99، نوع پذیریش نیرو به صورت بومی یا غیربومی مورد توجه قرار نگرفته و این موضوع احتمال هجوم جویندگان کار از سایر استان ها به سمت سهمیه بوشهر را در پی دارد. مهمترین ایراد در استخدام غیربومی ها این است که عمده این افراد پس از مدت کوتاهی، تقاضای انتقال به زادگاه خود را می دهند و مجددا ساختار اداری بوشهر با کمبود نیرو مواجه می شود. گفتنی است در آزمون استخدامی امسال که تا 29 شهریور ثبت نام آن ادامه دارد، برای استان بوشهر 733 سهمیه استخدامی درنظر گرفته شده است.
  • با وجود ابلاغ سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی، همچنان اغلب دستگاههای اجرایی برای تکمیل پرونده ها از مراجعین تقاضای کپی های متعدد از کارت ملی و صفحات شناسنامه می کنند. جالب اینکه بانک ها و اداراتی که بر این موضوع اصرار دارند، در لیست مدارکی که به متقاضیان می دهند، کپی مدارک هویتی را قید نمی کنند، اما بصورت شفاهی این درخواست مطرح می شود. شایان ذکر است با توجه به تخلفات مالی که از طریق دسترسی به کپی هویتی اشخاص صورت گرفته، ادارات و بانک ها از دریافت و بایگانی کپی افراد منع شده و مقرر گردیده از طریق سامانه ثبت احوال نسبت به احراز هویت اشخاص اقدام کنند.
  • شنیده می شود با وجود دو مرحله مخالفت معاون وزیر با انتصاب معاون یکی از ادارات استان بوشهر به دلیل آنچه بصورت کتبی "رانت و امتیازاتی در حوزه سازمانی از سوی این فرد به مادرش" عنوان گردیده، نهایتا پس از کشمکش سه ماهه حکم وی صادر شده است. گویا آقای معاون دلیل صدور حکمش را گرفتن حکم تبرئه از هیات تخلفات اداری می داند.
  • شنیده شده درگیری دو طایفه در یکی از روستاهای دیلم بر سر زمین، منجر به قتل یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر شده است. پلیس چند مظنون حادثه را دستگیر کرده و تحقیقات درباره این حادثه شروع شده است.
  • نام فرودگاه بین المللی بوشهر به فرودگاه شهدای بوشهر تغییر یافت. سال گذشته امام جمعه بوشهر پیشنهاد تغییر نام فرودگاه بوشهر به شهید ابوتراب عاشوری را مطرح کرده بود.

  • فرودگاه خلیج فارس عسلویه از سازمان منطقه ویژه پارس به وزارت راه واگذار می شود. رییس سازمان هواپیمایی گفته: فرودگاههای وزارت نفت براساس ترافیک آنها، به ترتیب از وزارت نفت به شرکت فرودگاه‌های کشور واگذار می‌شود.
  • اخیرا گلایه هایی درباره اجبار خانواده ها به ثبت نام فرزندان شان در کلاس های فوق برنامه، برگزاری کلاس های فوق برنامه بین ساعت های درسی و دریافت مبالغی بین 2 تا 3 میلیون تومان از سوی برخی مدارس نمونه استان مطرح می شود. ظاهرا به خانواده ها اعلام شده تا زمانی که این مبلغ پرداخت نشود از ثبت نام دانش آموز خبری نیست.
  • آبان ماه، زمان جشن پایان ساخت مسکن مهر در استان بوشهر اعلام شده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: با پایان یافتن پروژه مسکن مهر ولایت در بوشهر و برخی شهرستان‌ها، جشن پایان ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر را در استان بوشهر خواهیم گرفت. در حالی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر از جشن اتمام کار ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر در آبان‌ماه می‌دهد که هنوز تکلیف متقاضیان مسکن مهر برازجان و خورموج مشخص نشده و درگیر مشکلات حقوقی میان اعضا می باشد.
  • با وجود فشار مضاعف بر بیمارستان شهدای خلیج فارس و کادر درمانی آن به دلیل اینکه مرکز درمانی اصلی استان در زمینه بیماران کرونایی است، اما اراده ای برای استفاده از ظرفیت فضای بیمارستان های نظامی بوشهر در این شرایط دیده نمی شود و گویا کمتر از نیمی از ظرفیت این بیمارستان ها مورد استفاده واقع می شود. این درحالیست که می توان  تفاهماتی در استان، از این فضاها برای درمان بیماران خاص بهره برد.
  • خبر می رسد مصطفی سالاری یکشنبه از سوی رئیس‌جمهور رسماً به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌شود. سالاری ۴۴ ساله مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، استاندار سابق گیلان و بوشهر است.
  • روح الله طاهریان پور به سمت مدیرکل دفتر  برنامه ریزی طرح های شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور منصوب شد. وی سابقه مدیرعاملی آب و فاضلاب روستایی استان را در کارنامه خود دارد.
  • شعب دادگاه رسیدگی به امور حقوقی فعالان اقتصادی استان تعیین شد. خورشید گزدرازی رییس اتاق بازرگانی بوشهر گفته: با همکاری مدیرکل دادگستری، مشکلات و دعاوی حقوقی فعالان اقتصادی استان بوشهر از طریق معرفی نامه اتاق بازرگانی بندر بوشهر صورت می پذیرد که شعب اول دادیاری در داسرا، چهارم دادگاه حقوقی و 103 دادگاه کیفری به این منظور تعیین شده تا به صورت تخصصی تر به پرونده های فعالان اقتصادی رسیدگی شود.
  • تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای مستاجران در بن بست بانک ها گرفتار شده و به شکست منجر شده است. پرداخت وام کمک‌ودیعه مسکن به مستأجرانی که واجد شرایط مصوبه ستاد مقابله با کرونا هستند، در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد فعلا این تسهیلات در بوروکراسی بانکی به بن‌ بست رسیده و عملا این وام دست مستاجران را نگرفته است. برخی شنیده ها نیز حاکیست کدهای وام ودیعه خرید و فروش می شود. براساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، کمک ودیعه مسکن باید به‌آسانی به مستأجران پرداخت شود، اما قواعد بانکی مانع این کار شده است.
  • پس از حواشی که د‌‌ر مسیر صد‌‌ور کارت‌های بازرگانی با محوریت اتاق بازرگانی به وجود‌‌ آمد‌‌ و تحت تاثیر تعهد‌‌ات ارزی و لزوم بازگشت ارز، نظارت بر عملکرد‌‌ این کارت‌ها افزایش یافت، د‌‌ولت اعلام کرد‌‌ که خود‌‌ نقش محوری را را تایید‌‌ و توزیع این کارت‌ها ایفا خواهد‌‌ کرد‌‌.تا پیش از این فعالان اقتصاد‌‌ی پس از د‌‌ریافت تایید‌‌یه‌های لازم از سوی نهاد‌‌های د‌‌ولت برای د‌‌ریافت کارت خود‌‌ به اتاق بازرگانی مراجعه می‌کرد‌‌ند‌‌ اما د‌‌ر چارچوب طرحی که از ابتد‌‌ای مرد‌‌اد‌‌ اجرایی شد‌‌، سامانه جامع تجارت به جای اتاق بازرگانی، وظیفه توزیع این کارت‌ها را عهد‌‌ه گرفت.
  • قیمت تخم ‌مرغ در بازار درحال ‌ثبت رکورد‌‌های جدید است. گویا یکی از دلایل افزایش قیمت تخم‌ مرغ لغو یک ماهه عوارض صادرات این محصول است.
  • دولت برای پیشبرد مصوبه واگذاری اراضی مازاد ادارات، مجبور به امتیازدهی به کارکنان شده است. گویا هیأت دولت با واگذاری ۵۰ درصد اراضی مازاد دستگاهها برای تأمین مسکن کارکنان دولت موافقت کرده است. گویا چند سالی است که مصوبه دولت برای واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌ها پیشرفتی نداشته و باید دید با این امتیاز سرعت واگذاری چگونه خواهد شد.
  • وعده دولت درباره برق رایگان برای ۳۰ میلیون مشترک زیر سوال رفته است. گویا یک بررسی نشان داده تنها ۷ میلیون نفر مشمول برق رایگان خواهند شد و عملا صاحبان خانه‌های خالی، باغ‌ویلاها و سکونتگاه‌های غیردائم از این مصوبه بهره مند می‌شوند.
  • حواشی تقسیم پاداش کرونا، بخش درمان را مشغول خود کرده است. گویا سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان که در زمینه مبارزه با فساد فعال است از وزیر بهداشت، شفافیت و توضیح درباره چگونگی تقسیم پاداش کرونا در بین کارکنان سلامت را خواستار شده‌است. گفتنی است گزارش‌های دریافتی این سازمان از توزیع ناعادلانه پاداش کرونا و برداشت سهم هنگفتی از آن توسط مدیران بیمارستان‌ها حکایت دارد.
  • ریزش دانش‌آموزان مدارس غیردولتی استان شدید بوده است. گویا برخی مدارس غیردولتی پس از این ریزش ترجیح داده ‌اند فعالیت خود را متوقف کنند. با توجه به ادامه بیماری کرونا و آموزش غیرحضوری، بسیاری از والدین دانش‌آموزان، مدارس غیردولتی را تنها محلی برای دریافت هزینه می دانند.
  • خلیج فارس 
[کد خبر:AJ33712]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب