آینه جم: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر روند کاهش جمعیت را بی‌سابقه خوانده و گفت: سطح جانشینی جمعیت به صورت معمول 2.1 درصد است یعنی هر زن و شوهر حداقل دو فرزند باید داشته باشند، این در حالی است که در سال‌های اخیر خط باروری در کشور بین 1.6 و در استان بوشهر  1.5 بوده است و هر خانواده کمتر از دو فرزند را تحویل اجتماع داده است.

به گزارش آینه جم؛ اسکندر پاسالار در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت به ریاست معاون سیاسی استانداری افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر تمایل به فرزند آوری کاهش پیدا کرده و در این خصوص فرزندآوری بوشهری ها پایین تر از میانگین کشوری است، از این رو باید آموزش‌ها و مشوق‌هایی برای ترغیب افراد به فرزندآوری ارائه شود.

وی با بیان اینکه اوایل دهه 40 شمسی به طور میانگین هر زن دارای 8 فرزند بود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته این میزان به کمتر از 2 فرزند کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر با بیان اینکه تا سال 1370 به ازای هر هزار نفر جمعیت 40 نفر به جمعیت آن افزوده شده، عنوان کرد: بعد از اجرای سیاست‌های تنظیم خانواده این میزان به 20 نفر کاهش یافت و از سال گذشته تا کنون نیز این رقم به 15 نفر رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال وشهر، جمعیت استان را بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: جمعیت برآوردی استان تا پایان مرداد امسال به یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۱۵۳ نفر رسیده است.

[کد خبر:AJ33753]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب