آینه جم:  شهر رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از جمع‌آوری و معدوم سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد.

احمد آخوندی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیّر گفت: سلامت شهروندان از اولویت نخست بخش بهداشت و درمان است و در همین راستا پایش بهداشتی صنوف به‌طور ویژه در دستور کار قرار دارد و همه آنها مکلف به رعایت بهداشت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۸ هزار و ۲۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اصناف صورت گرفته و ۲ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته جمع‌آوری و معدوم شده است.

این مسئول اضافه کرد: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، کیک، آب‌میوه، انواع لبنیات و ترشیجات بوده که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر جمع‌آوری و معدوم شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان دیّر با بیان این‌که با فروشندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته به‌طور جدی، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌شود، اظهار کرد: در همین مدت تعداد ۱۶۳ صنف که پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کردند پس از طی مراحل قانونی تعطیل و جریمه شدند.

آخوندی اظهار کرد: از این تعداد ۷۹ واحد تعطیل و ۸۴ واحد دیگر نیز با معرفی به مراجع قضایی و اداره تعزیرات حکومتی جریمه شدند.

وی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در راستای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای شاخصه‌های بهداشت و سلامت در جامعه بدون اغماض با متخلفین و کسانی که سلامت و بهداشت عمومی را به مخاطره اندازند برخورد خواهد کرد.

رییس شبکه بهداشت دیّر خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی و مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ‌مصرف گذشته در هر ساعت از شبانه‌روز، به سامانه تلفنی ۱۹۰ بهداشت اعلام کنند و همیار بازرسان بهداشت محیط باشند.

[کد خبر:AJ33987]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب