آینه جم : مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به افزایش تعهدات این بیمه طی سالهای اخیر گفت: هزینه‌های بیمه سلامت بوشهر در سال 92 و شروع دولت کنونی 39 میلیاردتومان بود، اما در سال گذشته با افزایش تعهدات به 164 میلیاردتومان رسید که رشد 4 برابری را نشان می دهد.

به گزارش آینه جم ؛ پرویز رمضانی در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت از طرحی برای پوشش بیمه ای بیماران کرونا خبر داد و افزود: بیماران کرونایی که زیرپوشش هیچ بیمه درمانی قرار ندارند، بدون تشریفات اداری می‌توانند از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند تا 90 درصد هزینه های شان پوشش داده شود، درحالی که در روال عادی باید وسع مالی آنها توسط وزارت رفاه ارزیابی و حدود یک ماه در نوبت باشند.

دفترچه بیمه رایگان یا نیم بها بگیرید

رمضانی از افراد فاقد بیمه خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوان بیمه در سطح استان، قبل از آنکه گرفتار بیماری شوند، نسبت به پیگیری دفترچه درمانی اقدام کنند و درصورت اینکه در دهک های پایین جامعه باشند و توسط وزارت رفاه تایید شود، بصورت رایگان یا نیم بها دفترچه بیمه دریافت می کنند.

مشکل بیمه شدگان در بیمارستان های غیردانشگاهی رفع شد

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر همچنین با اشاره به مشکل بیمه شدگان در بیمارستان های غیر دانشگاهی استان (مثل نفت، تامین اجتماعی و نظامی) که آزاد پذیرش می شدند، خبر داد: بعد از کرونا که بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در اختیار این بیماران بوده، بیمه شدگان برای اقدامات درمانی به سراغ بیمارستان های غیردانشگاهی می رفتند و ناگزیر بودند بخشی از هزینه که در تعهد بیمه بود را خودشان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: با پیگیری صورت گرفته و تفاهم سه جانبه بیمه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها، بیماران تحت پوشش بیمه سلامت با تعرفه دولتی در همه بیمارستان‌های غیردانشگاهی استان پذیرش می‌شوند.

وی یادآور شد: بیمه سلامت 90 درصد از هزینه بستری و 70 درصد از تعرفه دولتی مراجعه‌ های سرپایی را تحت پوشش قرار می‌ دهد.

به گفته رمضانی، پوشش بیمه‌ای بستری برای بیمه‌شدگان روستایی 95 درصد است و بیمار تنها 5 درصد از هزینه را پرداخت می‌کند.

پرداخت 80 درصدی مطالبات

رمضانی با اشاره به پرداخت به روز اسناد الکترونیکی مطب و داروخانه ها، تاکید کرد: خوشبختانه هزینه‌های سطح یک مرتبط با پزشک خانواده و نظام ارجاع به موقع پرداخت می‌شود و در حال حاضر نیز هشتاد درصد هزینه‌های بیمارستانی، پزشکان و داروخانه ها پرداخت شده و مابقی هم عمدتا مربوط به شهریور است که درحال بررسی می باشیم.

حذف 30 هزار چند بیمه ای در استان

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بنا به تکلیف قانونی و برای خدمات مطلوب به بیمه شده‌ها، طی دو سال گذشته 30 هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در استان حذف شد.

دکتر پرویز رمضانی افزود: با تمهیدات انجام شده از سال گذشته تاکنون هیچ هم‌پوشانی بیمه‌ای جدیدی در استان نداشته‌ای و افراد جدید هم اگر تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نبوده اند، پذیرش می شوند.

به گفته وی، با صرفه جویی رخ داده، خدمات به بیمه شدگان خصوصا سطح یک در روستاها افزایش یافته و مواردی مثل دندانپزشکی یا مکمل ها که برای برخی گروهها مثل کودکان و زنان باردار رایگان ارائه می شود، در مراکز درمانی روستاها بیشتر شده است.

80 درصد بیمه شدگان رایگان تحت پوشش قرار می گیرند

رمضانی با اشاره به اینکه 480  هزار نفر در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند ادامه داد: 300 هزار نفر بیمه شده روستایی، 90 هزار نفر صندوق کارکنان دولت، 80 هزار نفر بیمه سلامت همگانی و 35 هزار نفر سایر اقشار و کمتر از 10 هزار نفر نیز صندوق بیمه ایرانیان هستند.

وی بیان کرد: براین اساس 80 درصد بیمه شده‌های بیمه سلامت رایگان زیر پوشش قرار دارند و از یارانه دولت در این خصوص بهره مند می باشند.

[کد خبر:AJ34007]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب