آینه جم: مدتیست که برخی شرکت‌های متقلب تحت عنوان "پشتیبانی امداد خودرو" با منزل یا محل کار افراد تماس می گیرند و آنها را تشویق به دریافت کارت طلایی و بهره مندی از تخفیف می کنند.

به گزارش آینه جم؛ این شرکت‌ها که مشخص نیست چگونه به اطلاعاتی نظیر شماره تماس دارندگان خودروهای نو دست پیدا می کنند، ار طریق تماس تلفنی و معرفی خود به عنوان نماینده شرکت‌های بزرگ خودروساز، مبالغ مختلفی برای دریافت کارت طلایی از مشتریان درخواست می کنند که تخفیف مناسبی دارد.

 این افراد سودجو به اصرار به مشتریان می گویند که اگر امروز مبلغ را پرداخت کنید تخفیف خوبی شامل حالتان می شود. طبق گفته شاکیان این طرح مبالغ درخواستی  ۲۶۸، ۶۹۵ و ۹۸۰  هزار تومان بوده است که در صورت دریافت کارت سال آینده این تخفیف بیشتر خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد؛ امداد خودرو‌های جعلی و متفرقه پس از بدست آوردن مشخصات خودرو و مالک در تماس با شهروندان، از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند و طی بررسی ها مشخص شده است که این اطلاعات را با کلاهبرداری از خودروساز، شرکت‌های بیمه، پلیس + ۱۰، بیمه مرکزی و راهبر ناجا به دست می آورند.

برخی شهروندان که از این تماس ها کلافه و درخصوص نحوه فعالیت آنها ابهام دارند، در تماس با «خلیج فارس» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

زمانی که خبرنگار ما با شماره های گفته شده از طرف شهروندان تماس گرفت، این افراد همچنان صحبت های شاکیان شرایط دریافت کارت را اعلام کردند که اگر زودتر این مبالغ را بپردازند، از تخفیف خوبی برای کارت بیمه طلایی خودرو برخوردار می شوند

این فرد پاسخگو گفت که به زودی تمام افرادی که خودرو دارند باید اقدام به دریافت کارت طلایی کنند که با تلفن آنها به زودی تماس خواهند گرفت.

سوالی که اکنون به وجود می آید حاکی از آن است که این شرکت‌های متقلب چگونه به شماره تلفن و مشخصات کامل خریداران خودرو دسترسی پیدا می کنند؟

در تور کلاهبرداران نیفتید

در همین زمینه باشگاه خبرنگاران نوشت: رمضانی مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران گفت:  متاسفانه مدتیست که اپراتور‌های تلفنی با سوء استفاده از اطلاعات مردم و به دست آوردن مشخصات از منابعی نامعلوم اقدام به تماس با شهروندان می کنند؛ برخی از این اپراتورها تحت عنوان  ارائه کارت طلایی با افراد تماس می گیرند که خودروی شما شامل کارت طلایی شده است و باید سریعا اقدام به دریافت کارت و در نهایت وجوهی را دریافت می‌کنند.

او بیان کرد: این شرکت‌ها با استخدام چند اپراتور قصد دارند به هر طریقی شده محصول خود را به مردم عرضه کنند و به همین منظور از هر دروغی استفاده می‌کنند.

وی افزود: مردم به هیچ عنوان نباید به این افراد اطمینان کنند، آنها فقط  به فکر سوء استفاده هستند. افرادی که تمایل به دریافت کارت طلایی دارند می توانند با شرکت امداد خودرو ایران تماس بگیرند و پس از کسب اطلاعات به شبکه نمایندگی مراجعه کنند، بدین معنا که نیاز نیست در مورد کارت طلایی به خارج از شبکه مراجعه کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه موسسات صادر کننده کارت طلایی هیچگونه نمایندگی ندارند، تشریح کرد:  از آنجایی یکی از روش‌های جعل و کلاهبرداری اخذ اطلاعات هویتی و مالکیتی به شیوه‌های مختلف از شهروندان است، به افراد توصیه می شود به صورت تلفنی به منظور پیشگیری از وقوع آن از ارائه هرگونه اطلاعات خودداری کنند تا در دام این دسته از کلاهبرداران نیافتند.

او با تاکید بر اینکه هیچ اجباری برای داشتن کارت طلایی وجود ندارد، تشریح کرد: کارت طلایی ۲ خدمات ارائه می دهد که یکی از آن‌ها بیمه بدنه و دیگری ارائه سرویس هاست که نوع خدمات بستگی به ستاره آن‌ها دارد.

او ادامه داد: ما خودمان بازاریابی انجام می دهیم اما دریافت کارت جزو الزامات نیست. فعالیت این شرکت ها در خدمات امدادی سیار هم مشکلاتی را ایجاد کرده است و تنها به فکر سوء استفاده هستند.

رمضانی با اشاره به اینکه موسسات صادر کننده کارت طلایی هیچگونه نمایندگی ندارند، تشریح کرد: از آنجایی یکی از روش‌های جعل و کلاهبرداری اخذ اطلاعات هویتی و مالکیتی به شیوه‌های مختلف از شهروندان است، به افراد توصیه می‌شود به صورت تلفنی به منظور پیشگیری از وقوع آن از ارائه هرگونه اطلاعات خودداری کنند تا در دام این دسته از کلاهبرداران گرفتار نشوند.

[کد خبر:AJ34189]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم