آینه جم : نشست علنی عصر سه شنبه شورای شهر بوشهر بدون مصوبه خاصی، فقط به اعلام وصول لوایح شهرداری و نطق اعضا اختصاص داشت.

به گزارش آینه جم ؛ در این نشست لایحه شورای نامگذاری درباره تعیین اسامی جدید برخی معابر قرائت و مقرر شد پس از بررسی کمیسیون فرهنگی، به صحن علنی بیاید.

همچنین صورتجلسه کمیته ساماندهی سگ های بلاصاحب در فرمانداری که رییس شورا در آن حضور یافته قرائت شد که درخواست هایی نظیر بازدید از کمپ نگهداری این حیوانات یا ضرورت همکاری دامپزشکی و محیط زیست و سازمان های مردم نهاد برای عقیم کردن سگ ها و مدیریت این مشکل مطرح شده بود. همچنین پیشنهاد شده بود بابت زنده گیری هر سگ بالغ 100 هزارتومان و سگ نابالغ 50 هزارتومان به پیمانکار مربوطه پرداخت شود.

پس از قرائت این صورتجلسه، رباب عبیدی و مهرزاد آسایش نایب رییس شورای شهر درباره اثربخشی این جلسات برای حل مشکل سگ های بلاصاحب ابراز تردید و نا امیدی کردند، همچنین رییس شورا نیز عقیده داشت که باید شهرداری راهکار موثری در این زمینه پیش بینی کند.

همچنین در این نشست، لایحه شهرداری برای تعیین تکلیف سهامش در شرکت مسکن سازان مطرح شد، شرکتی که به گفته معاون اداری مالی شهردار هرچند در کشور فعال است، اما در بوشهر شرکتی ورشکسته می باشد و ماندن سهام در آن نوعی خواب سرمایه محسوب می شود. با این حال برخی اعضا نیز خواستار بررسی آورده این سهام در گذشته برای شهرداری شده و با توجه به در پیش بودن عرضه آن به بورس، خواستار اطلاع از جزییات بیشتر شدند. نهایتا قرار شد ابتدا کمیسیون بودجه این موضوع را بررسی و سپس اعضای شورا در صحن تصمیم گیری کنند.

در ادامه، رییس شورای شهر بوشهر با اشاره به رکود اقتصادی و تعطیلی های ناشی از محدودیت های کرونایی، خواستار پیگیری شهرداری جهت بخشودگی یا کاهش دریافتی از سازه های تبلیغاتی و اجاره زمین های چمن مصنوعی شد.

در همین حال، طاهره شمشیری عضو شورا به عنوان مخالف اظهار کرد: درباره سازه های تبلیغاتی، ابتدای امسال شورا مصوب کرده بود به دلیل زیان های ناشی از کرونا، دو ماه به قرارداد آنها با شهرداری اضافه می شود، همچنین درباره زمین های چمن مصنوعی نیز اغلب شان با وجود ممنوعیت های کرونایی، شب ها فعال بوده، ضمن اینکه فقط چند مورد اجاره بها پرداخت کرده و مابقی به تعهدات شان بی توجه هستند، از این رو مخالف تخفیف مجدد هستم.

با این حال رباب عبیدی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر معتقد بود: وقتی چند میلیارد به تیم شاهین پرداخت می شود، سخت گیری به زمین های چمن مصنوعی که فرصتی برای سرگرمی و نشاط شهروندان است، از سوی شهروندان پذیرفتنی نیست و با توجه به نظارت شهرداری درباره زمین هایی که تعطیل و غیرفعال بوده، باید این کمک صورت بگیرد.

در همین حال، عبدالخالق برزگرزاده و داریوش پوربهی عضو و رییس شورا نیز با نظر عبیدی همراه شده و اعلام کردند: بسیاری از این زمین های چمن تعطیل و به دلیل محدودیت کرونایی غیرفعال بوده، از این رو نباید همه را به یک چوب راند.

نهایتا قرار شد کمیسیون های بودجه و فرهنگی شورا در زمینه اجاره این زمین ها بررسی و تصمیم خود را به شهرداری اعلام کنند.

همچنین عبدالخالق برزگرزاده عضو شورا با اشاره به کمبود نقدینگی شهرداری، از معاون شهردار خواست طرحی برای تخفیف عوارض شهرداری در مدت مشخصی به شورا ارسال کند تا به شهروندان هم در این شرایط کمک شود.

در پایان این نشست، پوربهی رییس شورا از معاون اداری مالی شهرداری خواستار پرداخت مطالبات کارگران فنی و امانی و بدهی شهرداری به رسانه ها در کنار اجرای تعهد شهرداری برای خرید کتاب از نویسندگان بوشهر شد.

[کد خبر:AJ34317]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب