آینه جم: تنها ۶۱ ثانیه از بازی پورتو و یوونتوس گذشته بود که ستاره بوشهری خودنمایی کرد و موفق به گلزنی شد.

به گزارش آینه جم؛ مهدی طارمی برای نشان دادن شایستگی‌هایش در یک مسابقه لیگ قهرمانان که برای نخستین بار در ترکیب قرار گرفت، زمان زیادی نیاز نداشت و ثابت کرد شم بالای گلزنی او نه تنها در رقابت‌های داخلی لیگ برتر پرتغال، بلکه در جدال‌های بزرگ اروپایی نیز به کار پورتو می‌آید.

در یکی از بازی‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های پورتو و یوونتوس از ساعت ۲۳:۳۰ دیشب در ورزشگاه دو دراگائو به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برد 2 بر یک پورتو همراه بود.

 

یوونتوس آغاز کننده بازی بود ولی پس از آنکه نفوذش به زمین پورتو بی‌ثمر ماند، گردش توپ را به زمین خودی آورد که این اتفاق به ضرر آنها تمام شد و فرصت‌طلبی ستاره ایرانی پورتو، سیلی محکمی به شاگردان پیرلو زد و آنها را در شروع مسابقه تنبیه کرد.

گل اول پورتو به یوونتوس روی هوش بالای طارمی

این تصویر جای‌گیری فوق‌العاده مهدی طارمی و فرصت‌طلبی او را قبل از باز کردن دروازه یوونتوس نشان می‌دهد

پاس رو به عقب رودریگو بنتانکور در دقیقه یک برای شزنی را این دروازه‌بان در شرایطی دفع کرد که مهدی طارمی با تکل بلند مقابل او و فرصت‌طلبی و جای‌گیری عالی، تبدیل زد تا توپ وارد دروازه یوونتوس شود.

شاید این اشتباه و ناهماهنگی بنتانکور با شزنی و گلی که مهدی طارمی زد، منجر به حذف یوونتوس مدعی از لیگ قهرمانان اروپا شود

مهدی طارمی که با وجود درخشش خیره کننده در رقابت‌های لیگ برتر پرتغال، در لیگ قهرمانان اروپا هنوز موفق به گلزنی نشده بود، پس از سه حضور تعویضی و سه نیمکت‌نشینی در مرحله گروهی که شرایط خوبی برای او رقم نزده بود، دیشب توانست در بازی بزرگ برابر یاران رونالدو خودنمایی کرده و گلزنی کند.

آخرین بار که یک ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شد، سردار آزمون بود و پیش از آن لژیونرهایی همچون علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی به این مهم دست یافته بودند.

البته مهدی طارمی تنها بازیکن ایرانی نیست که به یوونتوس گلزنی می‌کند؛ مهدی مهدوی‌کیا در فصل ۰۱-۲۰۰۰ لیگ قهرمانان اروپا و زمانی که در هامبورگ آلمان عضویت داشت و مقابل این تیم ایتالیایی به میدان رفت، توانسته بود علاوه بر گلزنی، یک پاس گل بدهد و یک پنالتی بگیرد.

گل طارمی سومین گل سریعی بود که یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرد.

باشگاه پورتو نیز با این توئیت جالب به زبان فارسی، گل اول دیدار با یوونتوس را به همراه شادی مهدی طارمی منتشر کرد: «به نام خدا و توی دروازه»

در شرایطی که بازی ثانیه‌های پایانی خود را در دقیقه ۴+۹۰ سپری می‌کرد، رونالدو در محوطه جریمه پورتو سرنگون شد که داور با وجود مشورت با کمک‌داوران ویدئویی اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت تا این بازی با گل‌های طارمی و مارگا در مقابل تک گل کیه‌زا با برتری ۲ بر یک پورتو به اتمام برسد.

یاران طارمی روز سه‌شنبه، نوزدهم اسفندماه باید دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در ورزشگاه آلیانز تورین برابر یوونتوس برگزار کنند و امیدوار هستند با توجه به برتری در دیدار رفت، راهی مرحله بعد شوند.

[کد خبر:AJ35016]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب