کنترل آتش سوزی در کردلان /حریق به گنبد نمک نرسید!

آینه جم؛  منطقه تنگ شور در ارتفاعات کردلان شهرستان دشتی از عصر دیروز دچار آتش سوزی شده بود، ساعتی پیش توسط نیروهای امدادی کنترل و خوشبختانه آتش خاموش شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با اعلام این خبر به ایسنا گفت: ارتفاعات غرب روستای کردلان، محدوده تنگ شور دچار آتش‌سوزی شده بود که خوشبختانه پیشرفت آنچنانی نداشت که آتش به تنگه های بعدی برسد، مساحت آتش سوزی به طور دقیق مشخص نیست و نیاز به بررسی بیشتری دارد. 

غلامرضا منتظری در خصوص علت این حادثه عنوان کرد: عامل انسانی و سهل انگاری موجب شده است، روز گذشته و با سقوط یکی از دامداران منطقه که دیروز از کوه پرت شده، مردم محلی برای علامت دادن به هلیکوپتر امدادی آتش روشن می کند تا از طریق دود آن مکانشان مشخص شود و متاسفانه بعد آن را رها می‌کنند که موجب آغاز آتش سوزی می‌شود.

این مسئول افزود: نیروهای منابع طبیعی آتش را کنترل کردند و آتش به سمت کوه نمک و محدوده شهرستان دیّر پیشروی نداشته است.

مدیرکل منابع طبیعی بوشهر با اشاره به پوشش گیاهی متنوع منطقه اظهار کرد: پوشش گیاهان علوفه ای، گیاهان مرتعی و گونه‌هایی همچون بنه، بادام و انجیر کوهی، گونه های بوته ای مثل گون از جمله گیاهان متنوع منطقه تنگ شور هستند.

منتظری خاطرنشان کرد: تنها خواهش من، به خصوص از مرتعداران و افرادی که مراتع و عرصه‌های طبیعی را در اختیار دارند؛ حفاظت، مراقبت و حراست از این عرصه‌ها است که ضرورت دارد به این منظور دقت مضاعفی داشته باشند. 

وی یادآور شد: متاسفانه برخی افراد با سهل انگاری و بی توجهی های خود موجب بروز حوادث این چنینی می‌شوند. 

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر تصریح کرد: کنترل آتش سوزی های این چنینی کار بسیار خطرناکی است و جان تک تک مأموران و افرادی که برای خاموش کردن آتش به ارتفاعات و مناطق صعب العبور می‌روند برای ما بسیار ارزشمند است؛ لذا نباید با بی‌مبالاتی موجبات تهدید جان آنان را فراهم کنیم. همکاران ما از پنج صبح و تاریکی هوا در شیب تند و مناطق صخره‌ای کوهستان راه افتادند تا آتش را خاموش نمایند که هر آن امکان سقوط و یا بروز هر نوع حادثه ای برای آنها وجود داشت.

غلامرضا منتظری با تاکید بر ضرورت دقت و توجه در نگهداری از عرصه های طبیعی و حفاظت از طبیعت و محیط زیست ادامه داد: خیلی سخت است که می‌بینیم افرادی همچنان به هم به طبیعت و هم به انسان‌ها ظلم می‌کنند.

[کد خبر:AJ35374]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب