آینه جم: حدود دو ماه مانده به انتخابات شوراهای شهر، درباره میزان داوطلبان ردصلاحیت شده در شهر بوشهر آمارهای متفاوتی ارائه می شود.

به گزارش آینه جم؛ در مهلت یک هفته ای نام نویسی از متقاضیان، برای شورای شهر بوشهر 164 نفر نام نویسی کردند که براین اساس برای هر صندلی شورای شهر 18 نفر رقابت می کنند.

با این حال، داوطلبان منتظر اعلام نظر هیات اجرایی و هیات نظارت هستند تا برآورد کلی از آرایش انتخاباتی برای ورود به عمارت امیریه به دست آید.

برخلاف سایر انتخابات که شورای نگهبان متولی تاییدصلاحیت داوطلبان می باشد، در انتخابات شوراها، هیات نظارت از میان نمایندگان مجلس می باشند که این دوره در استان بوشهر جمیری، کرمی و احمدی در این هیات هستند.

فرماندار بوشهر  می گوید: اعداد منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ردصلاحیت ها را تایید نمی کنم، چرا که پس از اعلام نظر هیات اجرایی، نظر نهایی را باید هیات نظارت شهرستان اعلام کند و سپس به فرمانداری اعلام تا داوطلبان را مطلع کنیم.

عباس جمشیدی به عنوان رییس هیات اجرایی انتخابات تصریح کرد: ملاک ما در بررسی صلاحیت ها مر قانون است و از حقوق شهروندی همه داوطلبان در چارچوب قوانین دفاع می کنیم و سپس نتیجه بررسی های این هیات را به هیات نظارت می دهیم تا آنجا اعلام نظر نهایی را انجام دهد.

جمشیدی افزود: هیات نظارت شهرستان تا 6 اردیبهشت ماه فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان شورا که در هیات اجرایی رد یا تایید شده اند دارد و روز بعد نیز با ارسال نظر خود، فرمانداری هم در 8 اردیبهشت ماه مراتب تایید را ردصلاحیت را به داوطلبان ابلاغ می کند.

شایان ذکر است داوطلبان ردصلاحیت شده می توانند شکایت خود را در هیات نظارت استانی و مرکز پیگیری کرده و لیست نهایی کاندیداهای ششمین دوره شوراهای شهر و روستا 18 خردادماه منتشر می شود.

انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با ریاست جمهوری سیزدهم در 28 خردادماه برگزار خواهد شد.

[کد خبر:AJ35436]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب