آینه جم : شورای جدید بوشهر از 14 مردادماه کار خود را آغاز می کند و مهمترین تصمیم پیش روی آنها انتخاب شهردار می باشد.

به گزارش آینه جم ؛ در هفته های اخیر نام های متعددی برای تصدی شهرداری مرکز استان مطرح شده، اما تاکنون منتخبان که به صورت هفتگی نشست هایی دارند، نسبت به این موارد واکنش نشان نداده اند.

ایمان زندی نیا که به عنوان سخنگوی منتخبین شورای آینده بوشهر معرفی شده، می گوید: فرصت برای انتخاب شهردار را از دست نمی دهیم و تلاش داریم قبل از رسمیت یافتن شورای جدید فرایند انتخاب شهردار تمام شده و در شروع جلسات رسمی، شهردار منتخب به وزارت کشور معرفی شود.

وی درباره مطرح شدن اسامی برخی چهره ها برای تصدی شهرداری بوشهر اظهار داشت: در جلسات مشترک بین منتخبان شورای آینده که تا زمان رسمیت یافتن شورا هر هفته در یکی از مساجد شهر برگزار می شود، مقرر شد هرکدام 3 گزینه پیشنهادی خود برای شهرداری را معرفی کنند، سپس از بین گزینه هایی که منتخبان معرفی کرده اند و همچنین افرادی که از سامانه اینرتنتی توسط شهروندان معرفی شده، آنهایی که تمایل به پذیرش مسولیت داشته اند رزومه را نیز به شورا ارایه دهند.

به گفته زندی نیا، تعدادی از افرادی که برای تصدی شهرداری مرکز استان پیشنهاد شدند عدم تمایل خود را اعلام کرده اند که از فرایند بررسی کنار گذاشته شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت باید به 7 گزینه برسیم که جهت ارایه برنامه بصورت حضوری دعوت خواهند شد.

سخنگوی منتخبان شورای ششم بوشهر با بیان اینکه تمام تلاش براین است که در موعد مقرر شهردار مرکز استان انتخاب و جهت طی مراحل قانونی به وزارت کشور معرفی شود، افزود: نظر من بر علنی بودن جلسات ارائه برنامه گزینه های شهرداری و رای گیری برای انتخاب وی است ولی اجرای آن نیازمند رای اکثریت اعضا می باشد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم تا هفته آینده به 7 نفر نهایی برسیم و آنها برای اعلام برنامه دعوت شوند، درباره اعلام اسامی شان اظهار داشت: اگر همکاران بنده تایید کردند، اسامی را رسانه ای می کنیم.

به گفته عضو شورای آینده بوشهر، اولویت انتخاب شهردار در موعد مقرر است، از این رو منتخبان هنوز آنها وارد مصادیق سرپرستی شهرداری مرکز استان یا هیات رییسه شورای شهر نشده اند.

در ترکیب 9 نفره شورای ششم بوشهر که اکثریت آن در اختیار جریان منتسب به اصولگرا قرار گرفته، چهار نفر از لیست طلیعه خدمت هستند (جعفر پورکبگانی، حمیده هلال بحر، ایمان زندی نیا، وحید نیک روش) همچنین دو نفر از لیست نزدیک به نماینده بوشهر در مجلس با عنوان شفافیت و کارآمدی می باشند (شهناز پولادی، خدیجه گرشاسبی) و سه نفر دیگر هم از شورای فعلی در عمارت امیریه ماندگار شدند. (مهرزاد آسایش، عبدالخالق برزگرزاده و حیدر رفاهی)

 

 

خلیج فارس 

[کد خبر:AJ36357]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب