آینه جم: خوشبختانه و با سرعت گرفتن واکسیناسیون در بوشهر و با راه اندازی مراکز جدید، استان به مرز 70 درصد جمعیت هدف نزدیک می شود.

به گزارش آینه جم در شرایطی که شواهد حکایت از گذر از پیک پنجم کرونا دارد، امید می رود با تکمیل واکسیناسیون جامعه هدف، شاهد پیشگیری از موج ششم این بیماری باشیم.

در ایران واکسیناسیون کادر درمان که مستحق ترین گروه برای دریافت واکسن بودند از بهمن  1399 آغاز شد و پس از آن با وقفه ای طولانی کار واکسیناسیون عمومی از تیر 1400 آغاز شد و افراد  سالمند به عنوان اولین گروه های عمومی مردم واکسن کرونا دریافت کردند. 

سپس سرعت واکسیناسیون در ایران خصوصا در استان بوشهر که سن افراد مشمول ده سال پایین تر از کشور تعیین شد رفته رفته بیشتر شد، طوری که طبق گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی، روزانه 15 هزار نفر در استان واکسن دریافت می کنند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روند واکسیناسیون در استان را مطلوب دانست و افزود: تزریق واکسن کرونا به جمعیت بالای 18 سال استان بوشهر از مرز 64 درصد گذشته و با روندی که در پیش است تا آبان‌ماه جمعیت قابل توجهی در استان بوشهر هر دو دز واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

دکتر سعید کشمیری با بیان اینکه روزانه به ۱۵ هزار نفر در استان واکسن کرونا تزریق می‌شود بیان کرد: جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان ۷۵۰ هزار نفر است که حدود ۳۵ درصدشان هر دو نوبت واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

او ادامه داد: این ویروس به دلیل جهش‌هایی که دارد امکان دارد دوباره گسترش یابد. بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا زمانی که دغدغه ویروس کرونا از تمام دنیا برداشته شود، لازم است.

[کد خبر:AJ36907]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب