آینه جم: انتخاب مهدی رجب زاده برای مربیگری شاهین شهرداری بوشهر در شرایطی که وی سابقه مشخص قبلی در این سطح نداشته، با نگرانی و ابهام برخی هواداران شاهین و فوتبال دوستان بوشهری همراه شده است.

به گزارش آینه جم؛ رجب زاده که متولد 1357 در خانواده اصالتا کازرونی در شیراز است، بخش عمده فوتبالش را در تیم ذوب آهن بازی کرده و سه سال پیش از مستطیل سبز خداحافظی کرد.

گفته می شود به بهانه اینکه وی قول جذب اسپانسر 2 میلیاردتومانی برای شاهین در این فصل داده، نیمکت این تیم به او سپرده شده است.

این درحالی است که طبق شنیده ها تا پیش از این محمود آرامش مربی فصل قبل شاهین عامری تنگستان در لیگ دو و کاپیتان اسبق شاهین گزینه مربیگری این تیم بوده است.

اگرچه به دلیل عدم تمایل شهرداری بوشهر به تیمداری، کمک 5 میلیاردی اخیر استانداری نمی تواند کفاف هزینه های تیم در لیگ آزادگان را بدهد و شاهینی ها مشکلات مالی زیادی دارند، ولی به عقیده برخی کارشناسان فوتبالی، حراج نیمکت این تیم به بهانه اسپانسری اتفاق خوشایندی نیست.

مشكلات مالی موجود در فوتبال سبب شد تا بعضی از مدیران بخصوص باشگاهها خصوصا در لیگ های یک و دو دست به راهکار عجیبی زده و نیمكت تیم شان را نه بر مبنای شایستگی كاندیداهای مربیگری، بلكه بر مبنای توان درآمدزایی مربیان به آنها واگذار می كنند. 

اما گفته می شود اسپانسری در كار نیست بلکه ظاهرا این موضوع به ابزاری برای نشستن برخی افراد روی نیمکت تیم و دست یافتن به «برچسب سرمربیگری» روی پیشانی آن افراد منجر شده و برای شان رزومه می شود. سوابق چنین شیوه ای هم در اغلب موارد نشان داده بعد از چند هفته یا چند ماه سرکار گذاشتن باشگاه، عمر مربیگری چنین افرادی در تیم ناتمام می ماند.

شایسته است مدیریت باشگاه شاهین شهرداری بوشهر درباره نحوه و دلیل انتخاب مهدی رجب زاده و گمانه زنی هایی که در سطح فوتبال دوستان رخ داده شفاف سازی کند.

قطعا در این فصل که خبری از هزینه کرد فصل های گذشته شهرداری بوشهر در زمینه تیمداری نیست، باید با تصمیمات دقیق و کارشناسی، مانع از هزینه های چندباره و ریخت و پاش های غیرضروری شد که یکی از الزامات آن انتخاب سرمربی و کادر فنی توانمند و دارای صلاحیت می باشد.

این پدیده هم مدتهاست در كنار پدیده های نامیمون شرط بندی، زد و بند و خرید و فروش امتیازات بازی در اواخر فصل به فوتبال ایران اضافه شده تا چرخه معیوب لیگ های داخلی را معیوب تر كند. این اتفاقات در رشد منفی فوتبال ایران بی تأثیر نیست و اگر سالهاست در عرصه فوتبال باشگاهی گرفتار پَسرفت كیفیت هستیم، از تأثیر این عوامل نمی توان به راحتی عبور كرد.

 

بالاخره مهدی رجب‌زاده پس از کس و قوس‌های فراوان به عنوان سرمربی شاهین شهرداری بوشهر انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، مهدی رجب‌زاده، کاپیتان پیشین تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و فجرسپاسی به عنوان سرمربی جدید شاهین شهرداری بوشهر انتخاب شد. رجب‌زاده پس از مشخص شدن وضعیت شاهین در لیگ دسته یک فوتبال ایران، با این تیم بوشهری قراردا امضا کرد.

روز پنج‌شنبه و با اعلام شهرداری بوشهر، قرار شد ۵ میلیارد به حساب این تیم واریز شود تا بوشهری‌ها بتوانند در لیگ یک شرکت کنند. این تیم فصل گذشته به رده پنجم لیگ آزادگان رسید و نتوانست لیگ برتری شود.

[کد خبر:AJ37036]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب