آینه جم- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: آموزش‌ها در همه مدارس تا پایان آذرماه حضوری می‌شود.

به گزارش آینه جم، سید جواد حسینی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: تلاش گسترده‌ای به منظور اجتماعی‌شدن آموزش و پرورش داریم و برنامه‌های متنوعی در این راستا اجرا می‌شود.

وی کلیدواژه توسعه را پرکاربردترین موضوع در هر جامعه‌ای دانست و ضمن تشریح تفاوت‌های توسعه و رشد خاطرنشان کرد: توسعه همراه با عدالت، رفع فقر، رشد فناوری، ایجاد درآمد، توزیع عادلانه امکانات و..... خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه جوامع در تلاش برای افزایش کیفیت زندگی مردم هستند افزود: تحول مبتنی بر توسعه به معنای افزایش کیفیت زندگی با اهداف از پیش تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بیشترین نقش را در توسعه دارد اضافه کرد: مدارس سازمان اصلی تحول در جامعه هستند و در این سیستم، واحد تحول کلاس‌های درس هستند.

حسینی با بیان اینکه مدرسه و کلاس درس جعبه سیاه هر جامعه‌ای هستند، موفقیت و یا عدم موفقیت هر جامعه بستگی به عملکرد مدارس دارد و وضعیت امروز نتیجه عملکرد دیروز مدارس است و آینده جامعه هم وابسته به عملکرد امروز مدارس است.

وی تصریح کرد: هر جامعه‌ای که به معلمان بی‌توجه باشد و نیازهای این قشر را نادیده بگیرد، آن جامعه پیشرفت نخواهد کرد و بالاتر نمی‌رود. دولت‌مردان برای تحقق آرمان‌های خود باید هر چه بهتر و بیشتر به آموزش و پرورش توجه کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: برای تحقق این مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نوشته شده است که ریل حرکت هر جزئی در آموزش و پرورش را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا مشکلات فراوانی را در آموزش و پرورش ایجاد کرده است، تاکید کرد: بین تعطیلی کامل مدارس و آموزش مجازی، آموزش مجازی را انتخاب کردیم که بهره‌وری آموزشی و پرورشی را به کمتر از ۵۰ درصد رسانده است.

حسینی با اشاره به برخی از دستاوردهای آموزش مجازی، خاطرنشان کرد: شبکه شاد به عنوان بزرگترین پلتفرم مجازی کشور شکل گرفته است که ارتباط خوبی را برای آموزش فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه مهرماه امسال یکی از سخت‌ترین، پیچیده‌ترین و پرابهام‌ترین سال‌ها را پشت سر گذاشتیم، گفت: تا پایان آذرماه به صورت کامل شاهد بازگشایی مدارس در سراسر کشور خواهیم بود.

[کد خبر:AJ37353]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب