آینه جم : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: در ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به این استان ۲۷ میلیارد تومان برای این بخش مصوب شد که از این میزان ۱۱.۵ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

به گزارش آینه جم ؛ سید حمید رضا علم در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس تاکنون ۴۲ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در بخش راهداری تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: قرار است با تخصیص این اعتبار سه پروژه ایمن سازی محور بوشهر به دیر، اصلاح نقاط حادثه خیز پیچ‌های جاشک و راه روستایی ریز به سرچشمه به عنوان سه پروژه کلیدی و مهم برای استان بوشهر تکمیل و اجرایی شود.

در ششمین سفر استانی آیت الله سید ابراهم رئیسی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم که در ۱۶ مهرماه سال ۱۴۰۰ به استان بوشهر انجام شد ۹۳ مصوبه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی این استان به تصویب رسید.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اظهار کرد: بادر نظرداشتن شرایط کنونی وبا ملاحظه محدودیت منابع مالی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مرتبط با ایمنی جاده ها از اولویت‌های راهداری وحمل ونقل جاده ای این استان درسال جاری است.

وی افزود: باید برنامه‌ای تدوین شود که پروژه‌های نیمه تمام یاپروژهایی که اجرای آنها نیازمند حداقل منابع مالی، حداکثر بهره وری و اشتغال زایی است دراولویت برنامه‌های سال ۱۴۰۱ قرارگیرد.

علم گفت: بهره‌برداری از پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد و پروژه‌ها یی که علاوه بر پاسخگویی نیازهای فوری بخش بتواند انتظارات و مطالبات مردمی را برطرف کند در اولویت قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خود را متعهد به اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید می‌داند و در همین زمینه احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و نوسازی ناوگان را برای اهداف سال جاری برنامه ریزی کرده‌است.

علم با اشاره به اهمیت توسعه زیربناهای حمل و نقل استان بوشهر گفت: در زمان حاضر وضعیت حمل ونقل این استان دربخش ناوگان و زیرساخت ها خوب است بطوریکه این استان امروز جوان‌ترین ناوگان اتوبوسی کشور را دارد با این وجود این بخش نیز نیازمند سرمایه گذاری بیشتر بویژه درحوزه زیرساخت‌ها است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: وقوع روزانه تصادف‌ و سوانح جاده ای در محورهای ارتباطی بین شهری و روستایی به دلیل سهل انگاری، خطای انسانی و نقص فنی وسیله نقلیه و معایب زیربنا از جمله مشکلات این استان به شمار می‌رود.

علم گفت: از مجموع این عوامل برطرف کردن خطای انسانی نیازمند آموزش (در سطوح دبستان، دبیرستان و دستگاه های ارتباط جمعی)، اعمال قانون و رفع نقایص فنی از وظایف مشترک راهداری و نیروی انتظامی بوده و اصلاح نقاط حادثه خیز از وظایف ما است و تلاش می‌شود رفع نقاط حادثه خیز بیشتری را در اولویت کاری خود درسال جاری قرار دهیم.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۳۸ نقطه حادثه خیز در استان بوشهر شناسایی شده که بخشی از آنها اصلاح هندسی انجام گرفته و نسبت به آشکارسازی تعدادی دیگر نیز اقدام شده است.

[کد خبر:AJ38740]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب