آینه جم- مرتضی عالی حسینی: اگرچه هيچ غذايي نمی تواند جاي شیر مادر را برای نوزاد پر كند، اما نوزادانی كه به دلايل مختلف قادر به تغذيه با شير مادر نيستند،ناچارند با شيرخشک های رژيمي تغذيه شوند. 

به گزارش خلیج فارس؛ در هفته های اخیر کمیاب شدن شیر خشک رژیمی، بسیاری از والدین نوزادان در داروخانه ها سردرگم و برای تغذیه فرزندان خود دچار مشکل شده اند.

یکی از مخاطبان  در این خصوص نوشت: فرزند شش ماه و نیم دارم که به پروتئین گاوی حساسیت دارد و هر شیر خشکی را نمی‌ تواند بخورد، دکتر برایش شیر خشک آپتامیل اچ آ تجویز کرد که به مزاجش سازگار بود، اما الان مدتی است که هر داروخانه ای در بوشهر مراجعه می کنم عرضه نمی شود و از دوستی در شیراز هم خواستم پیگیری کند بی نتیجه بود.

شیر خشک رژیمی سهمیه ای شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می گوید: شیر خشک رژیمی نوزادان وارداتی است که به دلیل مشکلات تامین ارز، مدتی کمیاب شده بود، ولی از این هفته مشکل کمتر و عرضه آن در داروخانه های منتخب استان آغاز شده است.

دکتر یحیی رضایی در گفتگو با خلیج فارس ادامه داد: تا حدود زیادی کمبود بازار رفع شده، ولی تا پیش از این اجباری برای ثبت این فرآورده در سامانه TTAC نبود. اما برای جلوگیری از خروج آن ها از زنجیره توزیع و عرضه، داروخانه‌ ها ملزم به ثبت اطلاعات فروش خود در این سامانه شدند./ خلیج فارس

[کد خبر:AJ38921]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب