آینه جم : نهضت ساخت مسکن و ایجاد سرپناه برای مستاجران از اصلی ترین برنامه های دولت سیزدهم است، اما هنوز پروژه ای برای شهر بوشهر پیش بینی نشده و متقاضیان آن به شهر جدید عالیشهر حواله می شوند.

به گزارش آینه جم ؛ این سیاست باعث سرخوردگی بسیاری از متقاضیان نهضت مسکن در شهر بوشهر شده تا از خیر حضور در این طرح بگذرند؛ چرا که عالیشهر جذابیت کافی برای سکونت این گروه را ندارد؛ حتی اگر به قید سالها اجاره نشینی باشد. 

توجیه مسئولان هم این است که اجرای طرح های مسکن در شهر بوشهر، عالیشهر را از رونق می اندازد، درحالی که با این شیوه حق مردم شهر بوشهر از طرح مسکن دولتی نادیده گرفته می‌شود.

به عقیده برخی کارشناسان، محروم ماندن شهر بوشهر از طرح مسکن سازی در دولت به تعلل دستگاههای دولتی از جمله راه و شهرسازی استان مرتبط است که متولی زمین های شهری و شناسایی زمین های بلااستفاده دولتی جهت اختصاص به تولید مسکن است.

با وجود انفعال اداره کل راه و شهرسازی و حتی برخی مخالفت ها پیرامون سرایت نهضت مسکن به شهر بوشهر! با خبر شدیم طی ماههای گذشته گروهی مطالبه گر از جوانان جنوب شهر بوشهر پیگیری ها و نامه نگاری های مکرری داشته تا اینکه توانسته اند طرح پیشنهادی شان را مورد توجه مسئولان قرار داده و اخیرا نیز استاندار در مصاحبه ای خبر داده که بزودی زمینه اجرای حداقل 3 هزار خانه برای جوانان در شهر بوشهر رقم می خورد.

مستندات پیگیری این گروه در اختیار «خلیج فارس» قرار گرفته که براساس آن، دو نقطه؛ یکی زمین های محله تنگک بوشهر، روبروی ورزشگاه شهید مهدوی پیشنهاد شده بود که به دلیل قرارگیری در حریم نیروگاه اتمی، رد شده؛ اما پیشنهاد دوم برای اختصاص اراضی حدفاصل دانشکده فنی امام خامنه ای تا نمایشگاه بین المللی بوشهر مورد موافقت اولیه قرار گرفته و برای تغییر کاربری از “انبار و کارگاهی به مسکونی” و نیز الحاق به شهر بوشهر در دستور کار می باشد.

هرچند طبق نامه نگاری ها اولیه استانداری با اداره کل راه و شهرسازی، این اداره ابتدا با آن مخالف بوده (مستندان نزد خلیج فارس است)، ولی اخیرا به تغییر کاربری و الحاق آن به شهر رضایت داده شده که درصورت تحقق، 450 هکتار زمین در اختیار شهر قرار می گیرد و امکان واگذاری به 10 هزار نفر در قطعات 200 متری فراهم می شود و البته زمین برای سرانه ها و خدمات موردنیاز هم پیش بینی شده است.

انتظار می رود با تعیین تکلیف این اراضی و الحاق به شهر، شاهد جذابیت بیشتری در زمینه طرح نهضت مسکن در مرکز استان باشیم و بخشی از متقاضیانی که تاکنون به حضور در عالیشهر رضایت نداشته اند، به مشارکت در اراضی مورد اشاره رغبت پیدا کنند.

[کد خبر:AJ40407]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب