آینه جم-کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش بادهای شمالی دمای هوا در این استان از روز شنبه به طرز محسوسی کاهش می‌یابد.

به گزارش آینه جم پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همچنین با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی با تداوم ناپایداری‌های جوی، برای امروز و فردا وزش باد شدید به ویژه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی خلیج فارس دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: با ورود سامانه جدید جوی از روز جمعه تا بعد از ظهر هفته جاری در نواحی شمالی و مرتفع استان احتمال بارش خفیف باران وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از جمعه شب تا دوشنبه آینده بعد به دلیل وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس طوفانی و مواج پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و در برخی نقاط همره با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل جنوبی و مرکزی ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۵۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌‎شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۰۲:۱۵ و جزر دریا ساعت ۱۱:۴۰ خواهد بود.

[کد خبر:AJ41325]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب