آینه جم- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: به منظور کاهش قیمت ماهی، صادرات ماهی از استان بوشهر ممنوع است. 

به گزارش  آینه جم ، عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه آبزی‌پروری از اولویت‌های شیلات استان بوشهر در سال جاری است.

وی افزود: در پرورش میگو، با ایجاد سایت‌های جدید در منطقه شیف غربی و رودشور و واگذاری به متقاضیان، سطح زیر کشت رشد محسوسی خواهد داشت و امیدواریم برداشت میگوی پرورشی رشد کند.

این مقام مسؤول ادامه داد: سال گذشته، ۳۸ هزار تن میگو در مزارع پرورش میگو در استان بوشهر برداشت کردیم و امسال انتظار داریم به ۴۵ هزار تن افزایش یابد.

امینی تصریح کرد: در پرورش ماهی سی‌باس نیز شاهد افزایش قفس‌ها و اشتغال بیشتر در این عرصه هستیم که امسال میزان سرمایه‌گذاری افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای تثبیت قیمت ماهی در بازار نیز اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و راهکارهای خوبی نیز اندیشیده شده است.

امینی از ممنوعیت صادرات ماهی از استان بوشهر خبر داد و گفت: به منظور کاهش قیمت ماهی، صادرات ماهی از استان بوشهر ممنوع است.

عقیل امینی یادآور شد: جلسه‌ای با فرماندار و مسئولان گمرک دیر برگزار کردیم و در این جلسه که بمنظور تنظیم و کنترل قیمت ماهی تشکیل شد، در پایان مقرر شد بمنظور کنترل قیمت ماهی، صادرات ماهی از استان بوشهر ممنوع شود.

این مقام مذکور بیان داشت: فرماندار شهرستان دیر نیز دستورات لازم به گمرک مبنی بر ممنوعیت خروج ماهی به کشورهای دیگر را صادر کرد و مقرر شد که اداره کل دامپزشکی استان بوشهر نیز مجوزی به منظور صادرات ماهی از استان صادر نکند.

[کد خبر:AJ41726]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب