آینه جم : برخی از وکلای دادگستری از اسفند ماه ١۴٠١ بدون ذکر عنوان اتهامی به دادسرای امنیت تهران احضار شده بودند. ازجمله افرادی که وکلا را در این فرآیند همراهی کردند، عادل مقدس بوده است.

به گزارش اینه جم ، عادل مقدس عضو هیات مدیره کانون وکلای بوشهر که در جریان احضار دسته جمعی وکلا به دادسرای امنیت اوین، آنان را همراهی کرده بود، تعداد وکلای احضار شده را بیش از ۱۰۰ نفر تخمین زد.

اعضای هیات مدیره های کانون های وکلا باید در وقت لازم از اعضای خود حمایت کنند

وکیل عادل مقدس در گفتگو با وکلاپرس گفت: مدیران در هر مجموعه ای وظیفه دارند از افراد عضو که متعلق به آن مجموعه هستند در حیطه قانون حمایت کنند؛ از آنجا که اعضای هیات مدیره های کانون های وکلا منتخب وکلا هستند، باید در وقت لازم از اعضای خود حمایت کنند. انتخاب بنده این بود که باتوجه به مسئولیتی که دارم، این وکلا را همراهی کنم. معتقدم احضارها -چه مبنای قانونی داشته باشد و چه نداشته باشد- باید از سوی هیات مدیره ها پیگیری شود.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری بوشهر با اشاره به حمایت های صورت گرفته گفت: اخیرا کارگروه حقوق بشر اسکودا به دبیری وکیل محمدصالح نقره کار، جلسه ای با حضور وکلای عضو این کارگروه و وکلای مدعو داشت و برآیند و خواست این جلسه همراهی هیأت مدیره ها با وکلای احضار شده و حمایت قانونی از آنها بود.

کانون های وکلای دادگستری نباید از مسئولیت شانه خالی کنند

او ادامه داد: از سوی دیگر باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که اسکودا رأس هرم کانون ها نیست و خود این نهاد با تصمیم کانون های وکلای کشور شکل گرفته است. لذا نباید تنها انتظار حمایت از سوی اسکودا داشته باشیم و کانون های وکلای دادگستری نباید از مسئولیت شانه خالی کنند.

مقدس در پاسخ به تعداد وکلایی که احضار شده بودند، گفت: آمارهای مختلفی اعلام شده بود اما به نظر می رسد آمار بیش از ۱۰۰ عضو از وکلای کشور است.

[کد خبر:AJ41868]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب