آینه جم:بخشدار ریز گفت: مسئله تامین آب و احداث راه ریز به دژگاه نیازهای جدی بخش ریز هستند .

 

به گزارش خبرنگار آینه جم، ناصر ابراهیمی صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی توسعه بخش ریز با حضور استاندار بوشهر اظهار داشت: بخش ریز دارای ۱۱هزار نفر جمعیت، دو شهر، ۲۲ روستا و ۱۱ دهستان دارد و حجم زیادی از زمین‌های کشاورزی آن، زیر کشت مرکبات، صیفی جات، سبزی جات، گندم دیمی و آبی و گوجه فرنگی است.

وی بر توسعه کشت گلخانه‌ای به جای کشت سنتی تاکید کرد و ابراز داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی، کشاورزی این منطقه به شکل فعلی در آینده، مشکل دار خواهد شد.

بخشدار ریز بیان کرد: بخش ریز دارای شهروندانی پرسشگر و جوانانی مطالبه گر است که مشارکت بالایی در مسایل سیاسی، اجتماعی فرهنگی و ورزشی هستند.

نیروی کار ماهر به منظور اشتغال در صنایع بالادستی تربیت شوند

ابراهیمی با اشاره به اینکه این بخش در ۱۰۰ کیلومتری عسلویه قرار دارد و با توجه به مساله اقتصاد مقاومتی نیاز است به حمایت از تولید کالای داخلی پرداخته شود.

وی افزود: صنایع پائین دستی باید تقویت شوند و در این زمینه نیاز به حمایت مالی صندوق توسعه ملی وجود دارد.

بخشدار ریز با بیان اینکه باید نیروی کار ماهر به منظور اشتغال در صنایع بالادستی تربیت شوند و در این زمینه باید در راستای ایجاد مراکز فنی و حرفه ای در این منطقه گام برداشت.

ناصر ابراهیمی، افزایش اعتبارات بخش ریز در سال ۹۳ را بی سابقه خواند.

اجرای طرح آبخیزداری بخش ریز، حیاتی است

محمد فتوحی رئیس شورای اسلامی بخش ریز نیز اظهار داشت: نیاز است راه مواصلاتی ریز به دوراهک و راه مواصلاتی ریز به دژگاه که مسافت این بخش را به استان فارس، یک ساعت نزدیک‌تر می کند هرچه سریعتر ساخته شود.

وی بر استقرار نمایندگی ادارات به ویژه اداره آموزش و پرورش در بخش ریز تاکید و اضافه کرد: از سال ۸۲ تا کنون بنا بوده که نمایندگی آموزش و پرورش در این بخش مستقر شود اما تا کنون این کار انجام نشده است.

رئیس شورای اسلامی بخش ریز ابراز داشت: مخزن ذخیره آب در شهرهای ریز و انارستان و روستای تنگمان جمال آباد، مورد نیاز است و دو روستای این بخش نیاز به احداث زمین چمن مصنوعی دارند.

فتوحی ادامه داد: تنها روستای فاقد گاز بخش ریز، روستای سرچشمه است و درخواست می شود عملیات گازرسانی به این روستا کلنگ زنی شود.

برخی روستاهای این بخش فاقد پوشش مخابرات و تلفن همراه هستند

رئیس شورای اسلامی بخش ریز گفت: برخی روستاهای این بخش فاقد پوشش مخابرات و تلفن همراه هستند ضمن اینکه باید پهنای باند اینترنت بخش نیز افزایش یابد.

وی اظهار داشت: برخی روستاهای بخش به ایجاد پارک محله ای نیاز دارند اما جذب اعتبارات آنان در حدود اختیارات ما نیست و نیاز به همراهی استانداری بوشهر در این زمینه است.

محمد فتوحی با انتقاد از شرکت گاز تصریح کرد: خط لوله گاز روستاهای گندمزار، تشان، کمال آباد وئ چند روستای اطراف آن، در محدوده شهر قرار گرفته به طوری که هیچ امکانی برای توسعه باقی نمانده است.

رئیس شورای اسلامی بخش ریز گفت: شغل اصلی مردم این بخش کشاورزی است و اجرای طرح آبخیزداری برای آن حیاتی است.

[کد خبر:AJ4279]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب