آینه جم: خدایا، خود گواهی منی که تنها انگیزه ام برای پذیرش این مسئولیت عشق بود و عشق بود و عشق و تنها دلیل رفتنم پافشاری بر حفظ شأن و آبروی بندگان تو بود.

آینه جم: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آئین تودیع خود تصریح کرد: در طول دوران خدمت، حفظ جایگاه فرهنگیان و دستگاه آموزش و پرورش برایم اولویت نخست بود و آنچه دنبال نکردم، سیاسی کاری بود، ولی آنچه بر ما رفت سیاسی کاری بود و بس.

به گزارش آینه جم به نقل از«خلیج فارس»؛ اصغر حصیری که اسفندماه سال گذشته و پس از حدود 18 ماه تصدی مدیرکلی آموزش و پرورش بوشهر با فشارهای نمایندگان اصولگرای استان خصوصا نماینده دشتستان بر وزیر، توسط فانی از سمتش کنار رفت، در آئین تودیعش که شنبه شب برگزار شد، به بیان واگویه هایش پرداخت.

سخنرانی وی که اخیرا به عنوان مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش منصوب شده، در ادامه می خوانید:

  • معبودا فقط و فقط تو می دانی که چقدر بی نیازم کرده ای، فراتر از رویاها و آرزوهایم به من عنایت داشته ای و بهتر از همه پدر و مادری عطا کردی که مرا در مکتب مولایم امام حسین(ع) پرورش دادند تا در مکتب آن آزادمرد آزادگی را بیاموزم و همواره مشی من این بوده که آزادگی ام را با هیچ متاعی معامله نکنم حتی به بهای جانم.
  • بارالها تو را حمد و سپاس می گویم به خاطر این که هر جا بدخواهان برایم ذلت خواسته اند تو به من عزت مضاعف بخشیدی. خدایا تو را شاکرم که رضایت بندگانی را نصیبم کرده ای که آگاه ترین مردمان روی زمین هستند، همانا قشر فرهنگی که وظیفه شان هدایت به سوی روشنایی است.
  • خدایا، خود گواهی منی که تنها انگیزه ام برای پذیرش این مسئولیت عشق بود و عشق بود و عشق و تنها دلیل رفتنم پافشاری بر حفظ شأن و آبروی بندگان تو بود، همانها که تو خلیفه الله خوانده ای و من باور دارم که آبروی مومن همتراز خانه توست، پس برایم قابل معامله نیست.
  • بنده توفیق بزرگ الهی را برای خود کسوت معلمی می دانم و اوج سربلندی ام را قرار گرفتن در موقعیت خدمتگزاری به این قشر شریف می دانم، اما افتخارم را در این می بینم که به فضل الهی در طول مدت کوتاه خدمتگزاری در آموزش و پرورش استان، آنچه اولویت کاری ام بود تلاش بی وقفه برای حفظ شأن و جایگاه این قشر عظیم بود و امروز خوشحالم که این قشر عظیم علی رغم تمام کمبودها و کاستی ها، مدال افتخار رضایت خود را بر گردن این حقیر آویخته اند.
  • خدا را شاهد می گیرم که به کمک همکاران زحمتکشم صادقانه استان را به یک کارگاه آموزشی تبدیل کردیم و هر صبح به عشق بچه های پشت پر، سمیعا و روستا و شهرهای سراسر استان کار را شروع می کردیم.
  • آنچه که ما اعمال نمی کردیم سیاسی کاری بود و آنچه بر ما گذشت سیاسی کاری بود و بس. هم استانی های عزیز، همکاران گرامی و دانش آموزان محترم شما می دانید که ما از کار خسته نشدیم و بر عهدی که با شما بستیم استوار ماندیم اما سوداگران پست مجال خدمتگزاری را از ما گرفتند که خود بهتر می دانید آنچه که گذشت. (تشویق حضار)
  • زندگی ما تکرار تاریخ است و امان نامه ها همیشه همه جا هستند. چه شیرین است عبور از امان نامه ها و چه زشت و ذلت بار است پذیرفتن امان نامه ها آن هم به بهای فدا کردن انسان های بی گناهی که هیچ نقشی در به وجود آوردن این دلایل نداشته اند.
  • با خدای خویش پیمان بستم که در این میدان از اولویتم گامی به عقب ننهم و ضمن احترام به جایگاه قانونی و محترم صاحب منصبان، تنها به خواسته هایی گردن نهم که برآمده از قانون و حق باشد؛ اما چه می توان کرد که به قول حضرت حافظ "عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل ها"
  • با وجود همه موانع ریز و درشتی که در مسیر خدمت بود و با وجود کمبود اعتبارات که ناشی از فضای عمومی کشور است، اینجانب و دیگر همکارانم هر آنچه در توان و اندیشه خود داشتیم به خدمت گرفتیم تا ضمن جبران بخشی از کمبودها، راه های توسعه و پیشرفت را در آموزش و پرورش استان هموار کنیم و در این بین از بکارگیری هر نیروی توانمند و خوشفکری به ویژه از میان جوانان استان تردیدی به خود راه ندادیم و از ادامه کار برخی از معاونین توانمند یا استفاده از تجارب نیروهای تحصیل کرده در جایگاه مشاوران امین بهره بردیم که نتایج آن در کوتاه مدت ایجاد کرامت بیشتر مجموعه ستادی در میان همکاران و وقوع موفقیت های نسبی در عرصه آموزشی و تربیتی بود که کسب جایگاه های اول در برخی از عرصه ها خود گواهی بر این موفقیت ها بود.
  • اینک که مدیرکل توانمند، نواندیش و مومن به آرمان های بزرگ ملت ایران که از همکاران سابق من در آموزش و پرورش استان است سکان خدمت را به دست گرفته است، اینجانب ضمن تبریک این انتصاب شایسته به آقای ناصر کرمی، آمادگی خود را برای هر نوع همکاری و خدمت به قصد پیشرفت و تعالی عرصه تعلیم و تربیت استان اعلام می دارم.

حصیری در پایان از نماینده ولی فقیه، نماینده خبرگان رهبری، استاندار، و نماینده دشتی و تنگستان به واسطه همراهی های شان در دوران تصدی مسئولیتش تشکر کرد.

[کد خبر:AJ5454]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # علی احمدی 1394-04-14 13:09
آقای حصیری آنقدر گرفتار کارهای سیاسی بودی که مسائل مهم آموزش و پرورش را فراموش کردی. چطور به خودت جرآت می دهی که این جملات را در این ماه مبارک رمضان بر زبان جاری کنی. خداوند مصلحت دانست و ادامه خدمت را از شما گرفت تا شاید آموزش و پرورش از سیاسی کاری خارج شود.
اشاره به سراسر استان که کارگاه آموزشی کرده اید کدام کارگاه! و .....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محمودی 1394-04-14 16:31
حصیری مدیری حاشیه بود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # ره 1394-04-15 09:57
به نقل از علی احمدی:
آقای حصیری آنقدر گرفتار کارهای سیاسی بودی که مسائل مهم آموزش و پرورش را فراموش کردی. چطور به خودت جرآت می دهی که این جملات را در این ماه مبارک رمضان بر زبان جاری کنی. خداوند مصلحت دانست و ادامه خدمت را از شما گرفت تا شاید آموزش و پرورش از سیاسی کاری خارج شود.
اشاره به سراسر استان که کارگاه آموزشی کرده اید کدام کارگاه! و .....

واقعاً این موضوعی بود که بر همه آشکار شده بود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب