آینه جم: مجلس شورای اسلامی موانع مربوط به استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در آموزش و پرورش برطرف کرد.

به گزارش«آینه جم» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایندگان با بررسی طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش، به این سوالات پاسخ دادند: آیا شرط رشته تحصیلی منحصرا برای به‌‌کارگیری مشمولان قانون ذکرشده در مقطع آموزش متوسطه؟ آیا عبارت حق التدریسی شامل نیروهای آموزشی، پرورشی، بهداشتی، مشاور و سرپرست کارگاه و حق التدریس های جامانده از سال 1391 می‌شود؟ و نیز آیا عبارت خرید خدمات آموزشی شامل نهادهای عمومی از جمله سازمان دانش آموزی نیز هست؟

براساس مصوبه مجلس در قالب این پاسخ ها مقرر شد شرط رشته تحصیلی منحصرا برای به‌کارگیری مشمولان قانون یاد شده در آموزش و پرورش متوسطه باشد.

همچنین مجلس تصریح کرد: عبارت حق التدریسی شامل نیروهای آموزشی، پرورشی، بهداشتی، مشاور و سرپرست کارگاه به حق التدریسان جامانده قبل از 1391.7.26 هم می‌شود.

مجلس در پاسخ به این استفساریه همچنین موافقت خود را با این امر اعلام کرد که عبارت خرید خدمات آموزشی شامل نهادهای عمومی از جمله سازمان دانش آموزی نیز بشود.

واگذاری مسئولیت سنجش و پذیرش دانشجو به یک شورا
در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و بررسی مواد باقیمانده از طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، مجلس، برنامه ریزی، تصویب مقررات، هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی را به شورایی، تحت عنوان شورای سنجش و پذیرش دانشجو واگذار کرد.

بر اساس این مصوبه، مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را بعنوان رئیس این شورا و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و  دو نفر از روسای دانشگاههای دولتی به انتخاب وزارتین ( وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه پیام نور، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و نیز دو نفر از نمایندگان کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری را بعنوان ناظر برای ترکیب این شورا مشخص کرد.

در تبصره این مصوبه تصریح شده است: عضویت اعضا در شورا قابل تفویض نمی باشد و شورا با حضور حداقل 5 نفر از اعضای دارای حق رای رسمیت می یابد.

در یکی دیگر از تبصره های این مصوبه آمده است:  شورای سنجش و پذیرش دانشجو می تواند برای انجام وظایف محوله کارگروههای تخصصی تشکیل دهد.

دستور جلسه امروز مجلس
رسیدگی به طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی،‌ بررسی تقاضای رسیدگی به طرح حمایت از احیا و مرمت بافت‌های فرهنگی و تاریخی و توانمندسازی ساکنین ومالکین آنها و نیز لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ازدیگر طرح‌ها و لوایحی است که قرار است در جلسه امروز بحث و بررسی شود.
[کد خبر:AJ11116]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب