شیراز- نخستین هم اندیشی رسانه و روابط عمومی به مناسبت آغاز هفته روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست که پیش از ظهر یکشنبه با حضور مدیران روابط عمومی ها  و نمایندگان رسانه های استانی و ملی برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خطاب به مدیران روابط عمومی های استان، گفت: مدیران باید در کوتاه ترین شکل ممکن زیباترین مفاهیم را انتقال دهند.

بهزاد مریدی که در مقام استاد دانشگاه سخن می گفت، ابراز کرد: برای همین است که جامعه ایرانی از سخنرانی بدشان می آید. لذا مدیر را مکلف کنید تا مجبور شود بی مطالعه حرف نزند.

قرار نیست مدیران هرجا هرچیزی را بگویند

وی با بیان اینکه مشاورین مدیران برای آنها متن سخنرانی ها را باید بنویسند، عنوان کرد: قرار نیست مدیران هرجا هرچیزی را بگویند.

وی با تصریح اینکه حوزه رسانه به عنوان مشاور در بخش معناشناختی کمک کنند تا مردم بتوانند با رضایت گفته های مدیران را بخوانند، افزود: درحالیکه زبان شناسی، تحلیل و گفتمان جایگاه خود را در علوم سیاسی پیدا کرده، ما هنوز در پبچ و خم اصول و روش خبر نویسی قرار داریم، لذا انتظار نداشته باشیم که کارکرد روابط عمومی ها مناسب باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: امروزه  فرضیه قوی تر روابط عمومی علمی ترین شکلی است که در زبان و متن مطرح است.

وی به اشکالات این حوزه اشاره کرد و گفت: روابط عمومی حوزه ساختار و گفتگو نیست، بلکه حوزه معنا و ورای دیگر بخشهاست.

مدیری که حوزه معناشناختی را نشناسد توانمند نیست

مریدی با اشاره به اینکه مدیری که حرفی برای گفتن ندارد و حوزه معناشناختی را نشناسند توانمند نیست، تاکید کرد: امروز حوزه عمگرایی در مدیریت است و باید با فیلم سخن گفت، چراکه دوره بیان به سر آمده است.

وی ادامه داد: اگر روابط عمومی و رسانه نتواند تحلیل گفتمان کند حوزه های معنا را به مخاطب نمی توان انتقال داد.

مدیر ارشاد فارس با تصریح اینکه گریزی از این نیست که خانه مطبوعات و انجمن روابط عمومی استان مسترکلاس هایی در حوزه نشانه شناسی و زبان شناسی بگذارند، افزود: مشاوره روابط عمومی در حوزه سخن و سخنوری نیاز مدیران است، چرا درحالی که جلسه دفاعیه دکترا در اروپا ۱۲ دقیقه است در ایران اصرار داریم ۴۵ دقیقه سخنرانی کنیم و باید گفتا یک سخنران بازیگر پشت میکروفون است.

وی به مدیران روابط عمومی ها پیشنهاد کرد که اصل کمیت را در سخن رعایت کنند و افزود: اصل ارتباط کلامی برخلاف صغرا و کبری چیدن است.

مریدی اضافه کرد: یکی از مشکلات حوزه روابط عمومی و رسانه این است که یکدیگر را نمی فهمند، به گفتمان نرسیده اند و به این نقطه نرسیده اند که در کنار هم قرار گیرند.

وی در پایان تاکید کرد: گریزی از پذیرش اصول روابط عمومی نیست. از این رو بار دیگر باید تحلیل گفتمان، نشانه شناسی و پراگماتیسم مرور شود.

رسانه های فارس دارای نیروهای متخصصی است

رئیس انجمن روابط عمومی های استان فارس نیز در این نشست، گفت: یکی از مواردی که در حوزه ارتباطات به آن نیاز داریم رسانه است. رسانه هایی که دارای خبرنگاران و سردبیران متخصصی است.

مسعود عطایی نژاد با ابراز امیدواری از اینکه نخستین نشست رسانه و روابط عمومی استان فارس دارای خروجی های درخوری باشد، ابراز کرد: در حوزه روابط عمومی و رسانه مشکلاتی گرینبانگیر فارس است که نیاز به واکاوی و بررسی دارد.

وی به برنامه های گرامیداشت هفته روابط عمومی ها اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه های ورزشی در حوزه روابط عمومی و کانون های تبلیغاتی از برنامه های این هفته است. همچنین بازدید از بیماران سرطانی بیمارستان آنکولوژی امیر و رسانه ها برنامه های این هفته  را شکل می دهد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل تامین اجتماعی فارس، اعلام کرد: دوم خرداد در روز آخر هفته گرامیداشت روابط عمومی، جشنواره روابط عمومی های استان فارس برگزار می شود که  در هتل شیراز از روابط عمومی ها در ۶ رشته و پیشکسوتان عرصه روابط عمومی تجلیل می شود.

[کد خبر:AJ1838]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم