به گزارش آینه جم:تصویری از تصادف لامبورگینی را مشاهده می کنید .قیمت این خودرو در منطقه آزاد ۱.۴ میلیارد تومان است.

لامبورگینی

بد نیست بدانید نکات جالب درباره‌‌ لامبورگینی

لامبورگینی همواره‌ با ارایه‌ی خودروهایی بسیار زیبا و خاص به همراه عملکرد‌ حرکتی فوق‌العاده،علاقه‌مندان فراوانی داشته است. اگر به لامبورگینی و خودروهای آن علاقه‌‌ی زیادی دارید، حقیقت‌های زیر ,در خصوص تاریخچه و عملکرد این شرکت، برای شما بسیار جذاب و خواندنی خواهد بود.

۱. فرچیو لامبورگینی یک تونی استارک واقعی بود

در طی جنگ جهانی دوم فرچیو لامبورگینی Ferruccio Lamborghini – موسس کمپانی- در جزیره‌ی رودس,مستقر بود و سرپرستی یک مرکز تعمیرگاه اتومبیل متعلق به نیروی هوایی سلطنتی ایتالیا را,به عهده داشت.

لامبورگینی

تصادف لامبورگینی در ایران

ناگفته نماند که محصور ماندن در یک جزیره آن هم در وسط یک جنگ، موقعیت خوبی برای وی بود,تا بتواند با استفاده از قطعاتی که به دستش می‌رسید ماشین هایش را همواره آماده بکار نگه‌دارد.

وی توانست به سرعت در آنجا پیشرفت کرده و به سمت سرپرستی کارگاه برسد. قطعا زندگی فروچیو لامبورگینی,در آن جزیره بیشتر به زندگی تونی استارک (شخصیت اصلی داستان مرد آهنی) شباهت داشت.

۲. اولین محصولات لامبورگینی تراکتور ها بودند و ساخت آنها تا به امروز هم ادامه دارد

فرچیو لامبورگینی با استفاده از تجربیاتی که در طی جنگ جهانی بدست آورده بود اقدام به تولید تراکتور,با استفاده از قطعات اوراقی کرد. تراکتورهای ساخت لامبورگینی بسیار محبوب بودند و لامبورگینیدر آن دوره پیشرفت زیادی کرد.

نحوه ساخت تراکتورهای ساخت لامبورگینی

البته قسمت تراکتورسازی امروزه دیگر جزئی از کارخانه ی لامبورگینی نیست ولی طراحی تراکتور ها,هنوز هم توسط همان شرکتی انجام می‌شود که گالاردو و مازراتی MC12 را طراحی کرده است.

قیمت تراکتورها امروزه در بازه‌ی ۳۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دلار قرار دارد، البته انتظار نداشته باشید که با داشتن,یکی از آنها به عنوان یک لامبورگینی سوار شناخته شوید.

لامبورگینی

فروچیو لامبورگینی موسس کمپانی لامبورگینی

۳. لامبورگینی به تولید سوپر اسپرت روی آورد چون کلاچ فراری با تراکتور یکسان بودو فراری خدمات مناسبی نداشت

فروچیو لامبورگینی یک دستگاه فراری ۲۵۰GT داشت، وقتی که فراری‌اش را برای سرویس به مرکز سرویس فراری ,در مارانللو برده بود دریافت که فراری از همان کلاچ هایی استفاده می‌کند که وی در تراکتور هایش بکار می‌برد.

وقتی لامبورگینی برای مشکل کلاچ اتومبیلش را با انزو فراری در میان گذاشت، با این پاسخ مواجه شدکه “تو فقط یک تولید کننده‌ی تراکتور مزخرف هستی، چطور میتونی در مورد ماشین های اسپرت ,اظهار نظر کنی؟” فروچیو وقتی چنین پاسخی را از فراری شنید،

کارخانه را ترک کرد و شروع به طراحی اتومبیل اسپرت خودش کرد؛ تنها ۴ ماه پس از این واقعه لامبورگینی ۳۵۰GTV رونمایی شد.

۴. اولین لامبورگینی در زمان رونمایی حتی پیشرانه نداشت

لامبورگینی لامبورگینی ۳۵۰GTV اولین مدل لامبورگینی بود و به عنوان آغاز کننده‌ی راه جدیدی ,در دنیای سوپراسپرت‌ها شناخته می‌شود، اما جالب است بدانید که وقتی این مدل نخستین بار در نمایشگاه ,خودروی تورین (Turin) رونمایی شد،

پروسه‌ی طراحی آن کامل نشده بود و هنوز پیشرانه‌ای در آن وجود نداشت. برای همین داخل کاپوت ۳۵۰GTV را,با آجر پر کرده و در تمام مدت نمایشگاه هم کاپوت آن را باز نکردند.

[کد خبر:AJ24372]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب