حامیان و مخالفان نتانیاهو در تل آویو دست به تجمع زدند.

به گزارش اینه جم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تحت بازجویی پلیس در پرونده فساد اداری - مالی قرار گرفت و به تازگی دادستانی اسرائیل گفته است قصد دارد در این پرونده، نخست وزیر را متهم کند.

شرح عکس: یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات مخالفان نتانیاهو در تل آویو - توماس کویکس خبرگزاری فرانسه
تجمع مخالفان و موافقان نتانیاهو در تل آویو (+عکس)

حامیان نتانیاهو در مرکز تل اویو تجمع کردند و پرچم اسرائیل و تابلوهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود " نتانیاهو، ملت باتوست" و "نتانیاهو، نخست وزیر کشورم".

این تجمع عصر دیروز شنبه برگزار شد. این تجمع ها باعث توقف رفت و آمد در بخش هایی از شهر تل آویو شد.

پلیس نیز تلاش کرد میان تجمع کنندگان حامی و مخالف نتانیاهو جداسازی انجام دهد.

عکاس خبرگزاری فرانسه گفت که مخالفان نتانیاهو نیز در تجمع خود تابلوهایی در دست داشتند. در این تابلوها از نتانیاهو خواسته شده سمت خود را ترک کند. بر روی این تابلوها نوشته شده بود: "زمان رفتن نتانیاهو فرارسیده است" و "وزیر جنایت".

پلیس اسرائیل آماری از تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات ارائه نکرد.

نتانیاهو 69 ساله به مدت 13 سال در قدرت است. او به لحاظ حقوقی، ملزم به کناره گیری از سمت نخست وزیری به دلیل متهم شدن از سوی دادستانی اسرائیل نیست.

همچنین فعالان حزب کارگر اسرائیل (حزب مخالف) بر روی دیوار زندان "معسیاهو" این نوشته را با استفاده نور قرار دادند: "نتانیاهو ... اسرائیل احساس شرم می کند".

ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل نیز پس از محکومیت در پرونده فساد، دوره محکومیت خود را در این زندان گذراند.
همچنین موشه کتسآف رئیس اسبق اسرائیل نیز محکومیت خود را به اتهامات تجاوز جنسی و جرایم جنسی دیگر، در این زندان، زندانی بود.

[کد خبر:AJ27683]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب