در لیگ برتر هجدهم تعداد تیم هایی که دو دروازه بان خوب دارند و یکی از آنها معمولا قربانی می شوند، کم نیست.

به گزارش "آینه جم"، قدیمی های فوتبال می گویند دو دروازه بان خوب و سطح بالا نباید در یک تیم حضور داشته باشند که اگر اینطور باشد حتی اگر اختلافی نیز میان آنها پیش نیاید، معمولا یکی قربانی می شود و نمی تواند توانایی هایش را نشان بدهد. این اتفاق اما در چند تیم لیگ برتری فوتبال ایران در فصل هجدهم رخ داده که اتفاقا یکی از این دروازه بان ها نیز بازی های کمتری انجام داده است. در ادامه به نمونه هایی از حضور دو دروازه بان مطرح در تیم های لیگ برتری اشاره شده است:


تراکتورسازی تبریز؛ محسن فروزان و محمدرضا اخباری


سرخپوشان فوتبال آذربایجان فصل را با محسن فروزان شروع کردند و در نیم فصل محمدرضا اخباری به این تیم اضافه شد. اخباری که در لیگ های پانزدهم و شانزدهم دو فصل طلایی را در کنار پرشورها گذراند و محبوبیت زیادی نیز نزد هواداران تراکتورسازی دارد، از ابتدای نیم فصل دوم به این تیم اضافه شده اما هنوز فرصتی برای بازی کردن نیافته است. از سوی دیگر محسن فروزان نیز عملکرد بدی نداشته و شاید از بدشانسی اخباری باشد که نتوانسته تاکنون برای تیم محبوبش به میدان برود. با این حال هواداران تراکتور از اخباری خاطرات خوبی دارند و نمی خواهند این دروازه بان که سابقه بازی در تیم ملی را هم دارد در چنین چالشی قرار بگیرند.


استقلال تهران؛ سیدمهدی رحمتی و سیدحسین حسینی


رقابت سیدمهدی رحمتی و سیدحسین حسینی در استقلال مربوط به امسال نیست و آنها از سال گذشته نیز این چالش را پیش رو داشتند. امسال اما رحمتی گوی سبقت را از حسینی ربوده و در اکثر مسابقات درون دروازه ایستاده است. اگرچه شفر در بازی با فولاد به حسینی فرصت حضور داد اما به هر حال رحمتی در مسابقات بیشتری بازی کرده و عملکرد فوق العاده ای نیز داشته است. از سوی دیگر حسینی هم دروازه بان قابل اتکایی است و شاید استقلالی ها ضمن خوشحالی بابت کلین شیت های پرتعداد رحمتی، راضی به نیمکت نشینی متوالی حسینی هم نباشند. با این حال شفر یک انتخاب دارد و نمی تواند همزمان هردوی آنها را به میدان بفرستد.


پرسپولیس تهران؛ علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ


طبیعی است تیمی که علیرضا بیرانوند با آن عملکرد درخشان در جام جهانی، جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار دارد، نتواند به دروازه بان دیگری فکر کند. بوژیدار دروازه بان کروات پرسپولیس طی دو سال گذشته ذخیره بیرانوند بوده و منتظر فرصتی بوده تا بتواند خودش را نشان دهد اما کمترین زمان ممکن را یافته و از بدشانسی اش بیرانوند هیچ وقت فرم ایده آلش را از دست نداده است.


پارس جنوبی جم؛ رحمان احمدی و احمد گوهری


احمد گوهری دروازه بان جوان پارس جنوبی امسال در اوایل فصل عملکرد خوبی داشت و در 10 مسابقه ای که به زمین رفت، توانست انتظارات را برآورده کند، اما از زمانی که رحمان احمدی درون دروازه قرار گرفت او فوق العاده کار کرده است. احمدی در هفته های گذشته نیز عملکردی استثنایی داشته و توانسته با مهارهای پنالتی که انجام می دهد و موقعیت هایی که از حریفان می گیرد جایگاهش را درون دروازه پارس تثبیت کند. در چنین شرایطی گوهری شاید بدشانس بوده که دروازه بانی مثل احمدی رقیبش است و به همین خاطر شاید فعلا نتواند به ترکیب راه یابد.


سایر تیم ها


در تیم های دیگر لیگ برتر هم شاهد رقابت دروازه بان ها هستیم؛ مرادیان و سالاری در فولاد، صادقی و ملکی در سپید رود، طهماسبی و فرعباسی در مسجدسلیمان، منادی و فلاح زاده در سایپا و ... دروازه بان هایی هستند که برای بازی کردن رقابت می کنند.البته این دروازه بان ها هرچند هفته یکبار فرصت بازی را پیدا کرده اند و اینطور نبوده که برای بازی کردن مدتها صبر کنند

[کد خبر:AJ27697]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب